måndag 25 oktober 2010

String-tips!

Lönen är här. Slösar-Carola likaså.
Idag har vi rännt runt hela familjen. Pumpor är inköpta. Så även några hyllor på Mio.

Och Nej, det är inte string-tips som i tros-tips (då är jag bättre på att tipsa er om trosor i Bridget Jones-anda, men det får bli en annan gång), utan det är fejk-string-hyllorna Mio. Man kan köpa alla de färger, valörer & storlekar. Till ett billigare alternativ än originalen. Bygga ihop som man själv vill ha det. Supersmart!

Köpte även 2 vita tavellister som får agera boklist istället då jag inte hittat nån sån tallrikshylla.
Bokstaven "W" fick följa hem också, måste dock tillbaka för att inhandla ett "K" till Kevins rum. Tror även jag ska köpa de mindre varianterna och skriva Barbro ovanför soffan hennes.
Fågelholks-lampan och fåglarna flyttades uti sängen igen. Tyvärr dålig bild på lampan. Ser ut som en fågelholk med ett specialhål framtill.

Såhär blev stringhyllorna:
Längden på de vita hyllorna är 60 cm & kostade 130:-/st.
String/konsollerna; 45:- för de små, 75:- för den längre i mitten.


Då är det bara inhandla diverse snygga grejer att ha på hyllorna.

Har länge velat ha levande ljus även på stora väggen. Så dessa söta hyllor/blockljus fick komma hem också. Hyllorna ser ut som dukar. Dessa kostade 349:-/st.



Och den älskade bröllopspresenten; Isa-tavlan, hänger på andra sidan av altandörrarna.

Den stora klumpen på golvet är fågelmat som just fyllts på i det nya fågelbordet som T & W snickrade ihop snabbt idag. En sort för sig. Bild måste visas någon dag.

Och som lillebror får man ofta ärva.... Jag kom på att vi hade dessa tavellister sedan tidigare som passade bra i Kevins rum. Så nu är det lite mer trevligt i rummen deras. Men fortfarande inte riktigt färdigt.

Denna tavla har mamma gjort.

Då ska jag bara beställa fler tavlor från Isa. Både till barnens rum och kanske nån till hallen?

Insåg nu att allt vi hängt upp idag sitter sådär snett nedanför/ovanför varandra. Tokigt!
En av böckerna som står på Willes ena hylla är en såndär "Sveriges alla djur-bok" som det är bild och text om Sveriges alla typer av djur och insekter. Den fick han av hans farmor & farfar och blev riktigt glad för det. Han har alltid gillat djur och såg gärna på Animal Planet som liten. (Kanske även nu, men insåg att det var längesen vi hade på den kanalen)
Nu är det extra intressant med dinosaurier, han vet skillnaden på köttätare, gräsätare och allt vad det heter. Kan namnen på dom vanligaste dinosaurierna och säger att han ska bygga sitt egna flygplan (även ett flygplan var åt hela familjen) och flyga till Spanien när han blir större för att leta efter dinosaurie-skelette.
Kul med visioner!

11 kommentarer:

  1. men guu så tjusigt! gillade dukhyllorna med ljusen extra mycket

    SvaraRadera
  2. Sweet!!! Jag gillade priset på fejt stingisarna!! Tror minsann att min kära bror och svägerska har liknande... Dukarna var väldigt smarta måste jag säga!! =)

    SvaraRadera
  3. Skitta-fint blev det! Fast att du shoppar så mycket då du snart fyller år och då det snart är jul det är ju liiiiiite fel - för vad ska man då hitta på och köpa till dig???! ;P

    SvaraRadera
  4. Åååh, har ni DEN tapeten! Den med älgarna alltså! Den vill jag också ha..

    Hihi, smart av W ;) Typiskt sådär förnuftiga barnsaker att göra!

    SvaraRadera
  5. Men SÅ fint! Kanske måste komma på inspitationstripp till er när vi flyttar till nya huset;)

    SvaraRadera
  6. haha, jag önskar jag kunde hålla med dig;) Uteplanteringen blev inte alls som jag tänkt och inne är det inte köpt nåt nytt och piffat på år och dar känns det som...

    Vi har köpt hus på berget i stan. Så nu hoppas vi bara att det inte tar alltför länge innan vi får sälja det här. Vi flyttar in sista januari, så då får ni komma på inflyttningsfest sen:)

    SvaraRadera
  7. Det är området "ovanför" nygatan, innan musikhögskolan, typ..;)
    Jamen härligt, då skickar jag en inbjudan då;)

    SvaraRadera
  8. Ni har så fint hela tiden...blir så avis :P

    SvaraRadera
  9. Men snyggt!De där stringisarna ska jag lätt spana in :)

    SvaraRadera
  10. Så fint ni har! Ljushyllorna var ju jättesnygga. Roligt att handla, synd bara att vi bor så litet. /Stina

    SvaraRadera
  11. Vad underbart fint du har hemma =) Undrar vad den fina "träd-tapenten" heter ??? Dukarna var superfina / Lina

    SvaraRadera