tisdag 12 oktober 2010

Historien om grodungarna

Livets lektion nr. 1

Det var en gång en flock
grodungar...

...som skulle arrangera en löptävling.
Målet var att nå toppen av ett högt torn.
Många människor hade samlats för att följa loppet och heja
på deltagarna...

Så gick starten...

Ärligt talat:
Ingen av åskådarna trodde på att grodungarna skulle klara att nå upp
till toppen av tornet.

Man hörde bare kommentarer som:
"Åh, vilket kväkande!!! De kommer ALDRIG att nå fram.”
"Inte en chans att de lyckas, tornet är alldelles för högt!"

Grodungarna avbröt loppet,
en efter en…

Folkmängden fortsatte med att ropa:
"Det är alltför krävande!!!
Ingen kommer att klara det!"


Fler och fler grodungar blev trötta och gav
upp..... bara en fortsatte högre och högre…

HAN ville inte ge upp!

Till slut hade alla de andra
givit upp med att klättra
- förutom en groda,
som efter stor insats nådde toppen som enda
deltagare!

Nu ville naturligtvis de andra deltagarna
veta hur det egentligen gick till att genomföra
en sådan bedrift
– och verkligen nå MÅLET!

Då visade sig att
vinnaren var DÖV!!!!

Och lärdomen av denna historia är:
Lyssna aldrig på folk som har en tendens till att alltid vara
negativ och pessimistisk...
…för det tar DINA bästa drömmar och önskningar ifrån dig,
som du bär i ditt hjärta!
Tänk alltid över ordens kraft,
för allt vad du hör och läser påverkar Dina handlingar!

Därför:
Var ALLTID…
POSITIV!

Och framför allt:
Var DÖV
när någon säger att
DU inte kan
genomföra DINA drömmar!

Tänk alltid:
JAG skall klara det!

****************************************************************
Detta var ett kedjebrev jag fick och jag tyckte det var bra visdomsord!
Tänk på det, You can do it! :)

P.S. Ni behöver inte sända detta vidare till 5 personer för att det ska funka ;)

3 kommentarer:

  1. Ja den historien borde man tatuera in på underarmen och läsa med jämna mellanrum!!

    SvaraRadera
  2. Wow!Vad är det för kalender?
    Vad kul!

    Njae,jag vet att jag sagt A ;) men jag känner mig som en skvallerkärring,och sen är det inte så smaskigt som alla tror,utan mer en grej jag inte vill skriva så att alla ser.
    Nåja,vi får se hur jag gör =)

    SvaraRadera