tisdag 19 oktober 2010

Magiska siffran nr. 21?

Har jag hört. Då man upprepat något (nu går tankarna till träning) 21 gånger så blir allt så mycket enklare sen. Att kroppen skriker efter träningen. Hur sweet skulle inte det vara?

Så nu är det bara att fara ut och springa 21 gånger eller styrketräna 21 gånger så är jag fit for fight!?

Det här är dock bland det lejdaste jag sett...

Angående giftpinnarna så går det över förväntan. Varit utan nu i över 2 veckor (med ett fusk på Gallerianfesten) I början använde jag nicorette dagplåster, men glömde och ta på mig ett en dag och märkte att jag klarade mig bra utan.
Så nu är det bara vissa sammanhang som är extra jobbiga.

Värdparspresenten är förresten bokad nu. En lördag - söndag på Scandic i Skellefteå i mörka November. Först Boda Borg på lördag sen go´middag med underbara vänner. Hoppas ju alla kan vara med som vi tänkt:)

I helgen är det 30*2 -års fest + "Nalta fest i Bergsviken". Galej för Tomas, mest troligt inte för mig.

Nästa fredag blir det att designa pumpor igen. Har som blivit en tradition, och kul är det.
Förra året bestämde Wille att vi skulle göra Blixten:

Får se vad det blir i år. Är faktiskt väldigt enkelt. Skriv bara ut en mall från internet.

Nästa helg kommer Vettan hem så då har jag fixat ledigt lör./sön.!!:)
Min plan är stan på lördag, antingen Piteå, Luleå eller kanske IKEA?;) Sen tycker jag det är på tiden med en lazer-game, var alldeles för längesen. Därefter någon go´middag; restaurang eller hemmagjort får vi se.

Sen är det antingen tjejhäng med smådricka och sällskapsspel och surr. Eller Halloween fest hos Maria & Björn.
Så, Vettan, vad tycker du om mina planer??

William är ju nu 5 år. Och man märker att han mognar. Inte för att han är 5, utan bara allmänt på senaste tiden. Det händer mycket nu. Han kan vara liite mer allvarlig ibland medan Kevin busar på, för fullt, hela tiden.
Verkar vara så för många att andra barnet är "vildare" än första? Detta när jag pratat med andra som har 2 pojkar i ungefär samma ålder.

Sen att det är mkt. syskon*harkel*kärlek mellan dom kan verkligen få en att räkna till 10 X antal gånger. Det går verkligen upp & ner för dom. Från att leka riktigt bra med varann till att någon skriker/gråter, det är vardag här.
Wille har också blivit känsligare på senaste tiden. Istället för att kämpa emot lillebror om nån leksak så springer han (ofta) iväg till sitt rum gråtandes istället. Om än han är större. Kevin kan i detta sammanhang antingen stå kvar helnöjd eller gå efter med leksaken åt honom. Tyvärr första alternativet oftast.
Hur är syskonkärleken hos er med 2 eller fler barn?

Snabbfotade lite idag.
Hur mycket leker era barn i deras egna rum? Här har pojkarna gjort en koja i vardagsrummet/köket. Skitkul förstås. Sen måste dom självklart städa upp alltihop när vi ber dom. Hur "hårda" regler har ni hemma? Får dom t.ex. bygga kojor inne/vardagsrummet?


Hittade detta syskrin på Röda Korset igår när jag, pojkarna och mamma flängde runt lite. Tyckte det var sött. Måste bara tvätta upp det. Blir nog nå slags pysselförvaring åt Wille.











På tal om det så har jag gjort iordning hans pysselhörna lite mer. Dock i full färd med pyssel när jag fotade, så det ser mest stökigt ut... precis som det var...



Ska flytta anslagstavlan ovanför skrivbordet, så kan han fortsätta sätta upp hans fina alster där.

Sen en liten bild på Kevins lilla bord/stol hörna. Har inte bestämt vad jag ska sätta ovanför där. Någon slags hylla med böcker och tavlor tror jag...

Shit! Vad långt.
Go´Natt! /C

5 kommentarer:

  1. Jaa, du skulle bott i stan och köpt Korpen-kort och tränat med mig!! Det skulle vara jätte-skoj!!! =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Hemma hos oss leks det också mest i alla rum utom hans eget:)Han får göra kojor i soffan så länge han återställer soffan efteråt. Känner att jag har börjat släppa mer och mer på att ha ordning hemma då jag tycker det är så roligt att se hur kreativa han är med alla sina ideer:)

    Kalle är 3-4 dagar i veckan på förskolan, men han har varit sjuk i två perioder under förra månaden så då blir det ju tyvärr längre uppehåll och det gör ju inte saken bättre.

    Han verkar bara vara blyg för fröknarna för han blir då mindre ledsen när jag följer med han in till kompisarna. Han umgås inte med någon av dem på fritiden, förutom om han träffar dem på barntimmen.

    Ska prata med fröknarna i em och förklara läget(även om jag tycker att det borde ha fatta själva). Blir det inte bättre snart ska jag prata med någon kunnig(bvc, barnpsykolog el. liknande). Ha det bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi storhandlar som sagt för barnbidraget (förrutom dessa 100:- vi sätter in),men om man ser till det stora hela (precis som Malla skrev) så är det ju dagis,blöjor,mat,grejer osv som går till Norah.Alltså lägger man nog mer än dubbla barnbidraget på henne varje månad utan att tänka på det =)

    Åh herregud vilken bild!!
    Jag giiiiiiiiiissar att han tatt anabola? ;)

    Och ang.om hon leker i sitt rum eller inte..Svar nej!Vi har visserligen hennes rum uppe.Hon går bra i trappen och så men ibland är det vingligt och jag är rädd att släppa henne själv.Hon håller mest till i TV-rummet där hon har nästan alla sina leksaker i ett hörn =)

    SvaraRadera
  4. Haha jaa alltså du hade ju liksom inte lite förslag och mycket vi ska hinna:) Laserdome bangar jag absolut inte på och gå på stan e ju skojj, och antingen käka något ute och sen fara på halloweenfest eller så laga mat tillsammans och vara hemma och spela spel? Jag är med på vilket som bara jag vet i förväg om jag ska ha med halloweenkostym:)

    SvaraRadera
  5. Liam är ju överallt förutom i sitt rum och leker. Saker i precis alla rum! Nu är han ju bara 15månader och vi försöker verkligen få in rutinen att plocka undan efter sig när det är dax för de.

    Men det går ju inte allt för bra, haha. Han sliter fram allt så fort man stoppat undan.

    Men thats life! :-)

    SvaraRadera