måndag 18 oktober 2010

Kommer ni ihåg denna?



Nu har jag Illustrator igen, så imorgon lär jag sitta framför datorn extra mkt.
Tack och lov, faktiskt, så ser jag inte ut sådär benranglig på riktigt. Jag är skitlejd, jag vet. Tuttarna står visserligen upp, men inte på det viset. Och påsarna under ögonen är inte lika markant, oftast inte.

Förra svängen jag hade Illustrator hann jag bara göra denna + headern på bloggen. Har aldrig jobbat med Illustrator tidigare, (det där lät professionellt, har aldrig "jobbat" med nåt liknande program...) så det blir att googla och youtuba så man kanske förstår en microdel av allt man kan göra. Någon som är en hejare på detta och vill hålla en snabbkurs? Eller vi kanske kan köra ett sånt där data-hack som alla datanördar gör? Verkar faktiskt himlans trevlig! Sitta flera timmar framför datorn med snask och slisk. För snask + slisk + illustrator = Kan väl inte bli annat än trevligt!?;)

Jag har hittat mitt kall!

Go´Natt! /C

2 kommentarer:

  1. Photoshop och InDesign är mer min grej, både privat och i jobbet, så säg till om du behöver tips där för om Illustrator kan jag åssit!

    Han fick "Elefanten och jag" av sin farmor, men längd/vikt osv. Själv är jag sugen på att köpa Lillfis-tavlan till honom, tycker den är så fin <3

    SvaraRadera
  2. Jag använder Illustrator i princip varje dag på jobbet. Har dock inte använt CS5 så mycket, men något borde jag väl kunna bidra med om du skulle behöva fråga något. :) De gånger jag inte vet hur jag ska göra något går det oftast att googla. Finns massor med tutorials på nätet! Ett bra ställe att börja är ofta lynda.com, de har tutorials till alla program som finns känns det som. Däremot är inte all information gratis, men det som är gratis är oftast i början och passar därför när man känner sig ny. Sen kan man googla mer avancerade saker.

    Lycka till!

    SvaraRadera