söndag 10 oktober 2010

Helgens Bravader

Har bestått av jobb, bus, mys, stress, bak, galej, skratt, "vaskning", kalas, klippning, färgning = korthårig/undercut(!) och mkt. mera.

Roligt helt enkelt!

Jobbet & Galleriafest: Började med försening då jag och Tomas velade fram och tillbaka vem som skulle stanna hemma och vem som skulle på galej. Då Tomas hade varit på jobbgalej tisdag till onsdag fick det bli jag. Och kul var det! Är lyckligt lottad som har så otroliga arbetskamrater, vi har verkligen superkul ihop!

Innan detta, på lördag morgon, begav jag mig till härliga Kristina på Frisörgården i Hortlax. (Rekommenderas starkt!) Med Elin från Idol som inspiration så blev det en kort variant med inslag av längre delar. Vilket betyder att jag kan dölja undercutten (stavas?) och få det till en page istället, eller lägga upp de övre håret så blir jag korthårig. Många roliga frisyrer är otestade! Var väldigt ovan i början, men med en massa komplimanger och ju längre det gick så vande man sig, och nöjd är jag! Grymt!

Här ser ni nya frillan och då jag tar min oskuld som "vaskare". Alltså häller ut champagnen i vasken.... Ni vet som så många brats i 08:a land gör för att visa hur mycket pengar dem har. Här är skillnaden att vår flaska kostade kanske under 100 lappen? Och det som kommer ur flaskan på bilden är vatten...


Barnkalaset: 19 barn var dem idag under 2 timmar. Skattjakt & dinosaurieskelett-letning med hjälp av "Dinosarie-Jägar-Jannes brev", fika, godis, lek, paketöppning förgyllde dessa 2 timmar. Och fort gick tiden. Men nästa år kanske vi drar ner på barn-antalet....

William är jättenöjd över dagen och alla paket, för att inte tala om alla paket han fått av släkt och vänner! Tusen Tack för allt!

Imorgon dyker syrran & Neo upp. Tycker jag är på tiden! :)

Ikväll blir en tidig kväll! Kommer jag ihåg så blir nästa inlägg ett "Dagboks-inlägg" Alltså delar ur min gamla dagbok.

Natti Natti!

5 kommentarer:

  1. Tack söta du! :) jajuste, hade glömt bort att det var halloween. Vi kan ju prata mer om det sen! Kramar!

    SvaraRadera
  2. cool frilla! Hur snyggt som helst, vill se i verklighet oxå :D kram

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag också!!! =)

    Syns om några timmar då =)

    Jätte-fin du var i håret!! =)

    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  4. Kul frilla=) Ser riktig cool ut!

    Kram//Emma

    SvaraRadera
  5. Najs med ny frisyr! Synd bara att jag är en sån fegis när det gäller håret, och antagligen inte klätt ens hälften så bra som du i den ;)

    SvaraRadera