måndag 5 mars 2012

Resumé helgen

2 lediga, fantastiska dagar har det varit. Jag blir stressad av att vara inne soliga vårdagar. Så vi har befunnit oss utomhus största delen. Tyvärr har jag varken fotat med mobilen eller kameran!? Sånt kan jag få ångest över. Men de kommer fler soliga dagar. Förhoppningsvis när jag är ledig. Vilket är onsdag nästa gång.

Lördag begav vi oss till bergsviken till Carina, ante och vackra Clara. Grillade korv och pinnbröd. Hoppade från vedbotaket. Rakt ner i djupsnön. Och tro mig, Wille var inte bangen. Inte Kevin heller, men med en aningen hönsig mamma så fick han inte hoppa helt själv. Ni kan vara lugna, det var inte såå fasligt högt...

Åkte sen vidare till broder, Anna och snyggingen Vera som precis har flyttat in i deras ny-hus i långnäs. Oj så fint och mysigt det blir! Blev kvar till kvällen, sen slockna vi gott hela familjen i stora sängen.

Söndag begav vi oss till grustaget på tings. Mer grilla och madrassåkning.
8 vuxna, 8 barn och 2 hundar. Hjärtat i halsgropen varje gång barnen åkte nerför en alldeles för hård och lång backe. Men dom klara sig gode fint, Kevin skrapade upp lite på ena sidan av ansiktet, men efter lite tårar fortsatte han åka igen. Äsch då tänkte jag, kunde han inte ha blivit liiite rädd så han började åka från halva backen istället;p

Sen kom vi på att vi blev grillsugna. Så första kött-grillningen är gjord! Oh la la! Bjöd över svenssons på grillning och även bastu för männen med barn. Barnen fick bada efter det och somnade gott när "främmande" åkt.

Ny vecka! Nya möjligheter!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad härliga dagar!!!! Nu vill jag ha hus :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sweet med hus, oftast;)
      Hur går det för er med husletande?
      Kram

      Radera
  2. Härligt värre! Och denna helg får vi hänga, gud vad jag längtar alltså!:) Puss

    SvaraRadera