tisdag 27 mars 2012

Dags att vända blad

Inte konstigt att jag har känt mig nere i några dagar. Jag äter alldeles för lite vissa dagar och det jag får i mig är kyckling, råris och ägg, typ. Känns som att jag snurrar på kyckling, ägg, råris, bulgur, kesella.
Men i helgen har jag ätit mina fria mål och mer därtill. Och vips har jag mått bättre.
Kan jag ha varit så sockerberoende? Är det därför jag alltid varit så glad innan? Socker = sockerrusch = glad?
Nja, inte riktigt va. Men att kroppen inte är van omställningen märker jag. Sen att löpen kom som ett brev på posten var bara typiskt. Måste bara få in bra rutiner i det här... less på att inte känna igen mig själv hela tiden.

Fick mitt träningsprogram idag. Mailade Olga eftersom jag tyckte det var konstigt att jag inte fått något, och det visade sig att det var en bom från hennes sida, så hon förlängde allt med 5 dagar till. Det är bra gjort!
Måste bra fixa en yogamatta och hantlar 5-6 kg istället för mina yttepytte hantlar på 2 kg.

Jag är glad att jag upptäckt en hel del mycket bättre och nyttigare att stoppa i mig, och kommer troligtvist fortsätta med det blandat med gammal vana. Jag vill kunna äta det jag känner för, oavsett om det är nyttigt eller inte, men med hjälp av att jag börjar träna så kommer det bli en bra balans. Det går hand i hand.
Nu är jag peppad att äntligen få köra igång ordentligt med träningen! Jag har testat pilatesbollen och hantlarna, men inte riktigt vetat vad/hur jag skulle gå till väga. Nu vet jag!

Har haft ont i magen till och från. Men det har även pojkarna, så det tror jag inte har nåt med kosten att göra.

Jag  jobbar bara imorn, sen långledig! Ja för mig är det långledig att vara ledig 4 dagar i rad! Jag skulle vilja ge mamma tusen rosor som tack för all barnvakt hon ställer upp på i tid och otid. Idag har hon haft Kevin och imorn blir det båda. Speciellt när man är änka i några dagar. Älskar dig mamma!





4 kommentarer:

  1. Usch då, även jag skulle bli deppig på den kosten, det lät väldigt tråkigt! Det finns ju massor av gott du kan laga! Om du vill kan jag skicka några recept?

    Och mitt bästa tips för sötsug på kvällen är proteinpulver (Perellis choklad el. jordgubb) blandat med laktosfri yoghurt och lite bär. Skulle inte överleva utan det! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du hade nån broccoli??-lasagne som jag tyckte lät gott! du får mer än gärna skicka över nåra favoriter! :) ska kika igenom alla recept från Olga också igen, dags för storhandling och storkok nu när jag ändå är ledig!

      Vars köper du proteinpulver? DET ska jag också testa! Tusen tack för hjälpen! :)

      Radera
  2. Sedär, där fick du hjälp av Sofia :) Hoppas du komme igång och får en massa bra ideer gällande både kost och träning! Jag förväntar mig att se dig gå omkrign och spänna dig på stranden i sommar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det hade varit nåt va? en spännande Carola på stranden? hoho, men ändå fräckt om det hade gått omkring en drös MILFár på stranden mer fit än oskulderna!? Ett mål att sträva efter? ;P

      Radera