fredag 9 mars 2012

Tankar & Barbro

Jag älskar när grabbarna kommer igång och verkligen pratar med en. När man riktigt ser hur dom funderar och frågar en saker.
Kevin är inne i en fråga period. Jättegulligt! Kan inte minnas att Wille hade en sån period riktigt?
För någon dag sedan berättade jag att hundar inte lever lika länge som vi människor. Att Barbro inte kommer leva lika länge som oss. Kevin protesterade, och sa att hon var tvungen att göra det.

Sen någon dag senare, bara sådär, så säger Kevin, från ingenstans, att hundar lever minsann inte lika länge som vi människor. Också började han pussa och krama Barbro, och även oss.
Då blir jag nyfiken på att veta hur mkt han tänkt på det jag berättade?
Det slutade med pussar och kramar hit och dit. Hund som vuxen och barn.

Barbro är verkligen underbar med barnen. Hon blir lika glad att se dom som oss. Då smälter mitt hjärta lite extra, att se kärleken mellan hund och barn också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar