torsdag 8 april 2010

Tårar

Ikvälls hyrde jag "bröllopsfotografen". Den var intressant. Så mycket sanning i den men ibland sådär pinsam som bara vissa filmer kan vara.

Slutet var sorgligt. Iaf. för mig som tydligen gråter för ingenting nuförtiden. Ibland känns det som att tårkanalerna fylls upp så dom nästan rinner över och behöver då tömmas nån gång då och då. Ofta med anledning, t.ex. en sorlig film. Men även ibland då man egentligen inte har någon "riktig" anledning.

Kan ni känna så? Att ibland gråter ni bara för att man behöver?

Tomas förstår sig inte på mig då, jag förklarar för honom att det inte är något speciellt, utan jag måste nog helt enkelt tömma tårkanalerna och sen är det bra.

Sån här var jag inte före jag fick barnen. Absolut inte. Då kunde jag inte gråta till filmer. Knappt till något. Jag var stenhård, iaf. på ytan. Men tydligen stannade några hormoner kvar i kroppen efter graviditeterna, som faktiskt gärna får vara kvar också.


Barbro hittade soffan på stugan, vilket Kevin tyckte var helt OK.

Kärlek/C

7 kommentarer:

  1. Haha, jag är likadan!!! Måste som gråta lite då och då..och nu gråter jag fasen för allt!!!

    SvaraRadera
  2. Det är nyttigt att gråta! :) Jag är jättepeppad på att gå ut och gå ikväll fastän jag känner att det är nåt i kroppen (huvudvärk, illamående osv). Var ute på en ORDENTLITG powerwalk igår kväll klockan 21:30-22:30 i regnet så nu har jag verkligen fått upp gnistan! Tjuvvägde mig idag och det var bra siffror! Så kan ju redan nu säga att det blir enbart vatten för mig på lördag! Men ring mig om du vill promenixa ikväll! Puss!

    SvaraRadera
  3. Kan vara riktigt skönt att få gråta ut ibland, det behöver man. Efteråt känner man sig som en helt ny människa :-)

    Riktigt jobbigt när ens barn är sjuka. Och jag har jätte svårt att slappna av nu eftersom att 3st olika personer inom sjukvården tycker att Liams hosta låter som krup-hosta.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh så mysig bild=)

    Haha nä jag vill ju absolut inte skicka han till Sundsvall haha.. ibland tänker man inte så nog aigenom sina inlägg haha.

    Han e svetsare och jag jobbar på kontoret åt ett åkeri. Sitter och skickar runt lastbilar i Norden=)

    Jajjebast.. djur gick jag.. när jag var där haha. Var ju tyvärr riktigt skol less..

    Ingen hund..=( Min älskade Stig (grandisen) fick jag ta bort i augusti (han blev sjuk) så nu är vi hundlösa. Jätte tråkigt!! Jag saknar han så oerhört mkt och vet inte om jag är redo för att skaffa en ny hund. Känns som om att kan jag inte få honom vill jag inte ha någon.

    MAn måste fråga annars får man inget veta=)

    Hur många vovvar har du?
    Värsta novellen blev detta haha

    SvaraRadera
  5. Jag gråter till nyheterna, cancerfondens reklam med en tom stol, radioreklamen med barnet som ropar "mamma?" och inte får nå svar.. jag gråter till filmer, när jag läser aftonbladet, till youtube-klipp, vackra låtar.. Ja, jag är tok-lättrörd. Men jag var inte heller så före barnen.. Det är nog en bieffekt ;) känner dock igen mig!! Och I-N-G-E-N karl begriper sig på det där med tv-tårar. Haha. Ha en fin helg! KRAM!

    SvaraRadera
  6. Man måste tömma någon gång då och då :) Jag har varit in och röstat på Wille och Barbro, hoppas att ni vinner :) Det är verkligen en fin bild! Har ni det bra annars? Sköt om er och hälsa familjen! Kram

    SvaraRadera
  7. Haha. Ibland sätter jag på en film som jag vet är gråtig i slutet, bara för att få utlopp. Det är helt normalt. Men min man förstår mig inte.

    SvaraRadera