tisdag 13 april 2010

9 år tillsammans

Idag "firar" jag och Tomas 9 år tillsammans. Eller firar och firar. Tomas sover och jag ska lämna barnen på dagis för att sen åka och jobba. Men ikväll kanske det blir nån puss extra:)

Jag älskar karln och tur är väl det då vi gifter oss snart!

Kevin är i en "kan-själv" period nu. Jag tycker det är bra då han själv vill testa göra allt. Övning ger färdighet. Sen har det explodera vad gäller ordförråd, härmapa och surrandet. Kul!

Wille måste jag säga är en kämpe på mkt. Han tycker även lillebror kan vara lite väl jobbig ibland och söker sig till sitt rum för att vara ifred. Där pysslar han på med allt möjligt, vår lilla "pyssling":)

Barbro har blivit liite smäckrare, tror jag. Öronen hon haft problem med som hon ätit medicin och fått örondroppar för, har blivit bättre. Dock inte nog bra tydligen då hon fortfarande kliar då och då.

Älsk er! /C

9 kommentarer:

  1. Grattis till era 9 år tillsammans! :)

    Javisst är det fastheten jag vill bättra på!Smal är jag men efter att ha ätit snask varenda kväll och suttit inne varenda dag så känner jag mig slappare än någonsin!Jag har nått min gräns så nu känns det bara skönt att vara igång.Jag faller också oftast dit på helgerna,och ska såklart unna mig saker också.Men visst blir det godare att bara få äta onyttigheter en dag än alla? :) Mest av allt vill jag ha en platt mage,så jag ska börja köra lite magövningar här hemma och se om dom ger resultat,för gym vägrar jag :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis på 9 års-dagen!!! =) Vi är inte långt efter er :) 13 juli är det våran tur!

    Kraam på er!

    SvaraRadera
  3. Grattis! 9 år är status :-)

    Ja men den låten är jätte fin kommer nog att passa bra :-)

    Jag plockar inte heller upp efter Moa om vi går i skog eller om hon skiter lååångt ner i diket där man inte kommer åt den, hehe

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det är med kärlek=) Grattis till de 9 åren! Ibland undra var man tiden tagit vägen...i år firar jag och Jonas 12 år?! Det är ju nästan ett helt liv=) Hoppas att ni får en bra dag, pussa pojkarna! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Oj, 9 år! Stort grattis på er!

    Ella´s kitchen är sånna där barndrycker typ. Eller smoothies heter det kanske =)

    SvaraRadera
  6. Stort Grattis till Er!!! :) Det var ju visst nå speciellt! Jättefina saker! Tack igen, vi uppskattar det verkligen!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Grattis! :)

    Den låga, större kupan är från ikea faktiskt. Är egentligen för tårtor :)
    Den höga är från märket sia som buketten har bland annat. Hur gamla är dina killar nu?

    SvaraRadera
  8. Grattis på 9-årsdagen!!

    Svar: Vi kommer att bli kvar i Umeå. Egentligen var vi inställda på Uppsala/Stockholm eftersom det är där vi lättast får tag i jobb. Men så kom vi på att det är näst intill omöjligt att få tag i ett hus, sedan vill vi inte uppfostra våra barn i en storstad och så blir det långt från familjen.

    Så när jag flyttade tillbaka till Umeå efter exjobbet så kändes allt klockrent! Det är här vi ska bo. Nu hoppas vi att jag kan få ett jobb så vi kan sätta igång och bygga vårt drömhus!

    SvaraRadera