måndag 26 april 2010

Svaren på frågorna

Har ju varit borta i Umeå hela helgen därav min frånvaro. Men nu kommer äntligen svaren på frågorna.

Alla har ju sina svagheter, jag är svag för skor tex. Vad är din svaghet?
Ohh, jag är nog svag för klänningar. Söta klänningar. Men försöker hålla mig då jag inte vill känna mig för "flickig". Men några finns det i garderoben:)

Har ni någon gång funderat på att flytta från erat hus? (Isåfall vill jag vara med och buda! =) ) Och om ni skulle flytta vart skulle du vilja bo då?
Visst har tankarna åkt genom huvudet om att flytta, just för att det är en bit till mkt. och även en bit för Wille & Kevin till blivande klasskompisar och ev. sporter som man då ska skjutsa fram och tillbaka, tack och lov har W och grannpojken "hittat varann" och sen finns ju alltid cykel:)
Men isånna fall skulle vi nog vilja bo i Hortlax/bergsviken området. Jag måste erkänna, även om jag kommer från andra sidan älven, att det är bra områden.
Du får gärna vara med och buda om vi säljer;) Men samtidigt trivs vi så bra här så vi blir nog kvar här många år:)

Sen över till något helt annat, vad är din riktiga hårfärg?
Min riktiga hårfärg skulle jag säga är råttfärgad nu. Men blont när jag var liten. Sen så har jag färgat/blekt håret blond i alla år förutom de 5? senaste åren då jag testade mörkt och trivs fortfarande himla bra i det:)

Vad skulle du göra om du vann/fick en massa pengar?
Jag hade shoppat, shoppat shoppat, faktiskt, allt möjligt. Åkt på en utlandsresa med närmaste familjen/vännerna. Betalat av alla lån och sen sparat dom på något väl utvalt ställe som jag då hade kollat upp. Som jag självklart hade tillgång till närhelst jag ville.

Sen tänkte jag på om du hellre skulle sitta med en god drink och en cigg på en solig altan, eller om du skulle ta en joggingtur i spåret och skölja ned med en alger drink ute på gräsmattan?
Hehe, inte så svårt val. Alt. 1. Om än jag gärna hade velat smaka en alger drink. Men just bara det, smaka..

Hur lång är du?
Jag sulle säga att jag är 1,69 som jag alltid avrundar uppåt, precis som jag lärt mig i skolan, alltså 1,70;)
Vill du ha fler barn i framtiden? Jag har alltid velat ha minst en av varje kön. Vilket vi inte fått. Min karl, Tomas, är färdig säger han. Vilket jag inte är riktigt säker på att vi är. Just nu känner vi oss båda nöjda som det är, men vem vet, kanske blir det nån på nåt år? Sen är ju självklart en till pojke välkommet, men jag tror nog ni förstår om än jag skrivet att jag gärna hade haft minst en av varje.
Sen känns det konstigt om jag aldrig mer ska "få vara" gravid och hålla en liten bebis, som ploppat ut ur mig, i famnen och alla dom stadierna. Framtiden får utvisa, vi är ju inte så himla gamla, än....

Roligt att ni ställde frågor, det var spännande att se vilka frågor som skulle dyka upp:)

*********************************************************
Helgen har jag alltså spenderat med underbara Cicci & Mimmi hos Vettan i Umeå. Jag har gästspelat på MQ City, fartfyllt och roligt, hälsat på på MQ Strömpilen. Surrat och skrattat med mina brudar. Tjejfestat med mkt. sanningar och endel konka, men kännt mig gode trött efter jobbandet, så inge röjande på dansgolvet för min och Cicci del. Söndagen var det min tur att shoppa. En bunt med kläder till barnen, nya skor till barnen och mig, nya kuddar till soffan, 2 smågrejer åt Tomas, 2 plagg åt mig. Ätit slisk och god mat och bara njutit av kvalitetstid med tjejerna.

Men det är ju ändå alltid så enligt mig, borta bra men hemma bäst! Tack för i helgen Vettan och alla inblandade! :)
Dyker nog upp nån bild senare nån gång.

Mån, tis. och ons. vankas jobb. Torsdag är vi förhoppningsvis på väg till Island!

Kram/C

3 kommentarer:

  1. Härlig helg! Och kul att veta mer om dig :)

    Vi spelade med "vuxenfrågor" (TP) - skitasvårt :P

    SvaraRadera
  2. Man behöver få tanka på energi kontot ibland. Och vad kan passa bättre än en helg med tjejerna... Härligt att ni haft det så roligt!!!
    Kram//Petra

    SvaraRadera