onsdag 21 april 2010

Förlåt mig mina synder..

Ack jag föll för frestelsen, eller jag glömde av mig. Köpte en subland macka, det var ok. Nekade chipset som ingick. Bra. Men fantan den åkte med. Hade inte en tanke på det förrän det var försent. Och då slank hela drickan ner. Damn.
Kvällen kom och sötsuget likaså. Darling hade sagt att han köpt med sig gotta så vi kunde mysa eftersom barnen sov borta. Jag hann tänka att det var ok. Mamma har lärt mig att det är tanken som räknas. Äsch. Jag syndade genom tanken. När darling kom hem tog han fram... Morötter och gurka. Besvikelsen var ett faktum. Men även lättnaden. Jag skulle inte synda nå mer.

Ångest över drickan. Hade jag redan failat? Jag förlåter mig själv och tar nya tag. Vet ju hur tankspridd jag kan vara. Får nog ha överseende med det. Eller är det bara en dum bortförklaring?
Man lär sig av sina misstag. Nästa gång kommer jag ihåg att neka även drickan. Hejja Carola!

Från det ena till det andra. Pojkarna sover hos mormor för att vi båda jobba och jag hade sent möte. Känner en stor saknad då jag inte sett dom på flera timmar. Skönt att veta att dom har det bra hos mormor sin iaf.

Love/Carola

6 kommentarer:

  1. Du får tänka att det viktiga är att du minskar på sötsakerna!! Sen att man syndar någon gång är ju ingen fara =)


    Jaaa, det vore skit-skoj om du/ni kom =) =) =) Hoppas du kan!!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. En gång, ingen gång. You can do it :)

    SvaraRadera
  3. Och här har vi just syndat med pizza till Edith och skrovmål till mig :) Och jag antar pappa äter nåt liknande i Luleå...han ska hämta nya hojen idag !

    Men huvudsaken det inte är varje dag...

    ***

    KRAAAM EVA

    :)

    SvaraRadera
  4. Jag läser studie- och yrkesvägledarprogrammet i umeå :) Själv, har du fast på mq?

    Tack! Det är verkligen supersvårt. Kan jämföras med känslan när jag slutade röka... Men jag måste! Ser att du också är på gång?
    Får du ångest över något får du tänka att nästa dag är en ny dag :)

    SvaraRadera
  5. Lugn bara lugn, inte har du failat, huvudsaken är ju att man minskar på slisket! :) Eller motionerar mer!

    SvaraRadera