tisdag 6 april 2010

Påsken på Myrkulla

Våra påskkärringar. Innan avfärd till Blå... menar Myrkulla.


Underbart har det varit. Om man bortser från utedasset. Tycker inte om utedass, men det går självklart bra för så få dagar. Men jag väljer hellre naturen för mina behov isånnafall. Intressant va?

Men solen har skinit. Den kom fram lördagen då vi kom dit, och var med oss fram till vi skulle åka igen. Pimplingen gick inge vidare dock. 3 sjöar och 2 mörtar. Jaja, var ju inte därför vi åkte dit, eller hur Tomas? ;)


Fanns även en bastu, så den satt vi igång söndag efter middagen. Kände oss som förr i världen, inget rinnande vatten fanns överhuvudtaget. Så snön smältes ner och fick agera "duschvatten". När man skulle diska så gällde det att spara på vattnet i dunkarna. Eftersom ingen el heller fanns så var det gasolspis och lampor som gällde. Jag har respekt för dessa gasol-grejer men allt funkade super förutom att det luktade lite väl mkt. Tacka vet jag kaminen. Den fick agera element, torktumlare och hög mysfaktor. Me like!



William ville inte hem. Kevin har sedan länge inpräntat i sig själv att säga "hem" så fort han kommer bort. Men kan garantera att han njöt som oss. Barbro verkade lite förvirrad och halvstressad ibland, kanske kände hon doften av nåt djur?

Men det är ju just det där att bara vara. Ingen el=ingen dator eller TV. Stå och diska i lugn och ro och det är nästan roligt. För man har tiden till det.

Kvällarna blev det "knyck", "vändtia", "500" m.m. Kortspel som var alldeles för längesen man spela. Sen att vi somnade tidigt varje kväll gjorde ingenting.

Förra gästerna som bott där var några tyskar som hade byggt en igloo. Fantastiskt tyckte barnen!






Grillplats, en till bastu och badtunna fanns en bit bort. Dock kostade badtunnan 1000:- att hyra. Så det fick vara. Blev grillning med utsikt över en sjö dit det kommer många tyskar och kör sina dyra, snabba, bilar bara för att få racea på is.




Stugvärdarna var supertrevliga. Så vi rekommenderar varmt Myrkulla! Förhoppningsvis kan vi åka dit till sommarn också.
På hemvägen tog vi vägen förbi Storforsen. Blev en snabbvisit med grillning för lunch, för att sen bege oss hem till den efterlängtade duschen.

Kram/C

7 kommentarer:

  1. Tjena bruden! :)
    Hörrö,skulle bara höra hur ni har det med sommarjobb på MQ?Tror du att man skulle ha någon chans om man lämnade in ett CV?;)

    Vilken mysig påsk ni verkar ha haft.Synd bara att dessa helger går så himla fort!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad härligt ni verkar ha haft det =)

    Och vilka söta påskkärringar =)

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Å så söta! Å mysigt det var trots vatten o el-brist ;)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni verkar ha haft det!
    Bettan och Anders stuga tror ja dom har haft sen 90-talet nån gång. Men dom har ju byggt ut den och så.
    Det är iaf jättemysigt där, och det är så skönt att bara vara, precis som du säger!
    kram

    SvaraRadera
  5. Åh så mysigt! Jag älskar verkligen stuglivet och helst under påskveckan med sol, värme, snö, skoter, familj osv osv :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhhh så härligt ni verkar ha haft ! Bara myspys och ingen stress...precis vad man behöver ibland :)

    Och tjusiga påskkärringar...helt klart !

    ***
    KRAAAM EVA

    :)

    SvaraRadera
  7. Jag pratade med dem idag men jag skulle återkomma om 3 veckor.Så får jag inte det jobbet börjar det bli lite panik,så nu letar jag allt jag bara kan :) Får se om jag ids in med ett CV,jag behöver nämligen jobb till sommaren vettu :)

    SvaraRadera