fredag 16 april 2010

Paff & nörd

Ibland blir man paff. Saker man tror ska bli som man tänkt sig åsså blir det inte så. Konstigt, men kanske det bästa? Tro nu inte att det är nåt allvarligt jag menar, men ibland blir man bara paff på människor..

Idag har jag teknik-nördat! Jag kan vara en liten teknik-bög ibland. Tycker om "nya" grejer för det mesta. Så idag fick jag äntligen min efterlängtade Iphone! Och jag visste inte hur bra grej det var förrän jag satt med den i handen och kunde göra i princip allt. Hoppas bara jag tänkt rätt vad gäller månadskostnaderna=/

Det jobbiga med att byta mobil är ju just att alla kontakter/meddelande/bilder osv. inte följer med om det inte är sparat på SIM-kortet, vilket inte alla är. Jobbigt I-landsproblem, I know!

Kram/C

8 kommentarer:

  1. Haha 2 klänningar av priset av en? Då får ni förnya era löften efter några år så får du använda den andra oxå=)
    Få se om Matte och jag någon gång gifter oss.
    Vi är ju förlovade men vi har inte ens ringarna på oss haha. Men när vi förlovade oss så gick han faktiskt ner på knä och frågade om giftermål oxå.....det var väl en 5år sedan de haha

    Jag håller med dig våtservetter är bra grejjor!

    SvaraRadera
  2. Då går du in under kontaktinställningar och sparar el. kopierar? alla kontakter FRÅN telefon TILL sim. Hipps Vipps är det klart! :- )

    Bilder å sms kan du ju lägga in i datorn och sen till den nya telen? Borde funka tycker man... :- )Puss!

    SvaraRadera
  3. Oh Carola! Fick du något erbjudande eller kände du bara för att skaffa en Iphone? Vill höra vad du tycker om den när du använt den lite. Kraam

    SvaraRadera
  4. Jag är oxå skit sugen på en iphone så du får säga vad du tycker när du nött in den ett tag :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. IPhone är det bästa, kan inte förstå hur ja klara mig utan den innan. Som just nu, ligger i husvagnen i fjällen och läser bloggar. :) fast samtidigt så tänker ja ibland att det kanske skulle vara skönt att inte alltid ha tillgång till internet. Men det är bra att hai nödsituationer:))

    SvaraRadera
  6. Jag har kanske redan lämnat kommentar ang. detta, men idag startar ju utmaningen :D vad vart det för dig, godis/motion eller rökning? Eller ALLT det :S
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kul! :D 4 veckor ska vi hålla på, sen hoppas jag att folk fortsätter, men bara för att kunna knyta ihop påsen med alla som är med så kör jag ett avslut på bloggen efter den 4:de söndagen!

    SvaraRadera
  8. Hej! Nu startar utmaningen, jag har skrivit ett inlägg där jag länkat till alla som är med - jag önskar dig och alla andra lycka till, så uppdaterar jag nästa söndag hur det går för alla!
    Skrik högt och ljudligt om du behöver extra pepp.

    (yes, denna kommentar ser likadan ut hos alla som medverkar annars tar det ett halvår för mig att skicka till alla ;))

    /Malla

    SvaraRadera