torsdag 16 februari 2012

Whatta man!

Här kommer ett litet skryt inlägg om min man. Ni kommer bli avis, men lugna, han är min. Är ni riktigt snälla kanske ni kan få låna honom nån gång. Men han är inte gratis;)

Jag hade turen att "hålla handen" med denna karl, som man så fint gjorde i tonåren. Inte fråga chans, utan då var vi så "stora och vuxna" att man höll handen. Haha. Efter det visste man att man var ett par.

Detta är 10, nää 11(!) år sedan. Fredagen den 13 april 2001 för att vara exakt. Han hade svansat efter mig ett tag, jag "gav upp" och hade hur kul som helst med honom.
Fick övningsköra med hans fula, röda Ford och sladda på hortlax kyrkoparkering.
Festade en drös, oftast med hans roliga gäng. Och som en osäker tonåring kunde jag se svart på hans tjejkompisar. Oj vad vi kunde få sne'fyllor. Finns saker man hade kunnat göra/säga annorlunda men varför ångra sig? Jag lär mig av allt!
Tack och lov så mogna vi och blev säkrare i oss själva!

Jag skaffa lght i bersika, han hade i hortlax. Såklart stod en lght tom i princip alltid. Vi flytta ihop i ny lght i hortlax. Sen flytta vi till djupviken. Bodde där i 3-4år till storken bestämde sig för att komma med en baby. Wille.
Då blev det hus -05 i blåsmark, utökade med en hund, Barbro, -06 samtidigt som renoveringen var i full gång, utökade -08 med Kevin och här är vi nu.

Vi har rest en hel del tillsammans och fortsätter göra det. Många fisketripper
och andra roliga, tokiga äventyr har vi haft.

Han är "The man" som kan allt. Förutom att sjunga. Där är han kass.
Med tanke på mina butikstider och hans skift-tider så betyder det att han nog tillbringar mer tid med barnen än vad jag gör.
Slutar jag 17, står maten på bordet när jag kommer hem. Är det dags för kalas hinner han baka bullar och cheesecake. Samtidigt kan han byta en hel motor på en bil. Han lär, underhåller och roar både barnen och sin omgivning. Högre IQ än snittet och behöver bara göra nånting 1 gång så kan han allt. Han är mannen med självförtroendet, sitt fina leende och charmen.

Ni ser vad bra dna jag valt till mina barn;)

Vi passar som k***n i f****n med lite s(t)orm ibland, som det ska vara!

Egentligen skulle jag bara säga att idag fyller min älskade man 32 år! Så stort grattis älskling! Du är guld värd trots dina morgonhumör;p
Puss!


5 kommentarer:

  1. Hahaha jaa du dotra min! Nog e han bra din gubbe alltid :-) De där me IQ och de kan man välan ta med en nypa salt :-) Men jag vet att han e snäll me barnen och dig. Lite dålig på att fiska o de o sånt meeen han lär sig väl :-)
    Har även jag märkt att han har ganska lätt för att lära sig nya saker. Dom gånger han lyssnar på råd vill säga :-) haregott hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt med det du skriver. Du har verklige hitt en under bar man. Men du är ju också underbar med din Tomas ni passar så bra ihop och har under bara Barn. Älskar er så mycke:)

    SvaraRadera
  3. Tack älskling! Ska vi fara å sladda lite någon dag? ;) Puss

    SvaraRadera
  4. men vilket fint och hyllande inlägg! :D
    ni är så fina.
    och grattis till maken din.

    SvaraRadera