fredag 24 februari 2012

"När det är rätt så är det lätt" & vice versa!

Det sas många kloka ord på föreläsningen igår. Mycket kände jag igen från böcker och ljudbok jag har, men kul att få lyssna på Kay in real också. Gubben är alltså 73! år gammal! Trodde jag inte. Han var en varm och härlig gubbe, med ett härligt skratt. Nästan sådär så han lät som en gris ibland. En av Sveriges främsta föreläsare som fick 3 timmar att gå väldigt fort.

Jag har alltid fått höra hur positiv jag är. Ska andra förklara mig med ord tror jag många säger just positiv (& glad) Och ja, varför slösa energi på negativa saker? Självklart blir även jag förbannad, arg och ledsen ibland. Men på senaste året har jag märkt att det går över fortare nuförtiden. Det är skönt att avreagera sig ibland, också blir allt bra sen. Men på nåt år kanske jag inte en känner att jag behöver avreagera mig?

Tänk själva. Vad vill ni hellre vara?
Denna:
eller denna?

Det är väl inte så svårt val? Det gäller bara att bestämma sig!

"En människa som mår bra, behandlar andra människor väl".

Så sant! Har jag en sämre dag, behandlar jag oftare människor omkring mig på ett sämre sätt, eller hur? eller om jag är på super-humör så spritter det i kroppen och jag ler och är glad åt andra människor. Stämmer ganska bra va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar