onsdag 22 februari 2012

Au Naturelle!

Idag har jag varit ledig. Jobbar jag lördag är jag ledig en dag i veckan. Vilket är himlansch behövligt för att hinna göra ärenden som man inte hinner annars.

Hur som haver så har jag idag börjat röja lite här, och sen lite där och hit och dit. Startat på ett ställe, startat på ett annat och nästan avslutat hela röjningen på nåt ställe.
Allt ifrån sminklådan till pappershögen på köksön, till Willes garderob osv.

Riktigt skönt för att itne tala om välbehövligt att köra en ordentlig rensning då & då.

Har även hunnit vara ute med skotern idag. Underbara dagar! Märker att vårkänslorna retas lite, från att kika fram lite snabbt till att dom faller platt som en pannkaka om jag tänker "snett". Och sedan upp som en sol igen!
Gjorde världens godaste köttfärssås med spaghetti. Åkte förbi lite diverse affärer jag och boysen, förbi min mormor där pojkarna lämnade en tavla och en ritning dom hade gjort åt henne. Förbi mamma en sväng för snabbguide i photoshop. Ibland måste jag räkna till 10 då jag ska hjälpa henne. Tur hon är världens bästa iaf!
Klockan rann iväg, hemåt, göra iordning grabbarna, läsa en bok. Färga håret och snart DH.

Komiskt hur kroppen funkar. Jag har tagit ut min p-stav. Äter inga p-piller och har inget annat konstgjort i kroppen nu heller. Och NEJ inte för att vi försöker få ett 3:e, min karl är färdig, finito, done!
Själv kan jag inte tänka mig att jag aldrig ska få vara gravid igen. Samtidigt som jag är grymt nöjd över vår familj om vi är nu. Men detta är ett helt annat kapitel.

I alla fulla fall så är det helt enkelt för att jag vill se hur min kropp reagerar utan nåt tjafs i sig. Jag har i typ 11 års tid alltid haft nåt i mig. Om jag inte haft en bulle i ugnen eller ammat ur mina chickor. Så har jag proppat i mig skydd av olika slag.

Så nu testar jag au naturelle! Vette tusan om det är nån skillnad. Lika blödig som innan (eller iaf. som efter barnen ploppat ut) Har märkt av PMS lite mera på senaste tiden tror jag? Tomas, stämmer det?;)
Vräker i mig onyttigheter då & då. Kanske p.g.a att jag slutat med cancerpinnarna? Eller p.g.a att jag snart inte kan äta det "när jag vill" då jag kommer ha Olga flåsandes bakom min rygg. (Inte riktigt kanske, men såg ett klipp med henne på aftonbladet. Oh my!)

Det lär dröja ett tag innan jag kommit i fas med den rätta kroppen. Ligger säkert fortfarande en drös hormoner kvar och lurar...

6 kommentarer:

  1. Ha:) Klart jag måste fråga, när det går så fort att jag hinner inte se vart du tryckte, Känner igen detta när Micke skulle lära mej att använda datorn och intenet banken som han fixade. Men ni är så rara. Men Carola hur ska jag hinna lära mej med den farten på 10 minuter? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mamma, Bara jag får räkna till 10 ibland, så får du fråga på;)
      Jag tar det i slow-motion nästa gång.
      Kram!

      Radera
  2. Längtar så mycket till stockholm nu!! :) Bara två veckor kvar drygt! Oh vi får köpa en massa nyttiga goa saker sista kvällen på hotellrummet och ligga snacka skit! Puss

    SvaraRadera
  3. PMS... vette tusan om jag brukar märka av det någonsin.. Du kan vara arg med eller utan mens så hur ska jag märka skillnad? ;)

    SvaraRadera
  4. Oj, det där var jag alltså.. men du var visst inloggad här typ..

    SvaraRadera