måndag 27 februari 2012

Flytta?

Jag har fått ett flytta il igen. Hortlax/Bergsviken lockar väldigt mycket. Det är närmare allt, och vi har de flesta vännerna där. Jag har även hittat ett favoritställe. Inte ett specifikt hus, men ett område jag gillade lite extra. Iaf. när jag varit och kört och kollat runt lite. Fick en liten sommar-Madicken-känsla när jag körde förbi ikvällst. Måste bara få nån att flytta därifrån.



Vill inte bo för "kvarterigt", vill ha lite space, men vill ändå ha grannarna ganska nära, fast öppet runtomkring. Annars får jag klaustrofobi;) Ja, ni hajar. Vill både ha kakan och äta den.

Helst skulle jag vilja kapa ur hela stensjökullen och flytta närmare med grannar och allt. Men hä gå ju liksom inte. Inte ens vår gård kan vi flytta hur mkt. jag än vill. Så då ska jag se om jag hittar nåt liknande.



Det enda som gör mig tveksam till hela flytten är just pojkarna. Att "slita upp dom" från sitt trygga dagis/skola, där jag vet att både dom och vi är väldigt nöjda.
Åhh,, gör ont i mammahjärtat att tänka sig att det skulle vara jobbigt för dom att börja på nåt nytt ställe.
Vi har tänkt tanken tidigare, men tänkte att vi skulle vänta till pojkarna börjat högstadiet. Fast samtidigt känns det som att vi borde flyttat innan Wille börjar 1:an, och det är alltså nu till hösten...

I alla fulla fall så måste vi ju ha ett hus att köpa om vi ska kunna flytta. Kanske släpper ner ett brev i nåns brevlåda och ser om dom är sugna på att sälja!? Det har funkat förr för andra...

3 kommentarer:

  1. hur långt bort från stan bor ni? sätt du i lite brevlådor, det funkar kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor i Blåsmark, ca. 1.7 mil från stan om du nu aldrig varit i Blåsmark? ;)

      Radera
  2. Jaa jag tror det kommer bli skitbra! :) Sjukt billig var den också med nedsatt pris till 6900!
    Lycka till med husjakten :)

    SvaraRadera