måndag 20 februari 2012

"När du skäller på mig mamma är det svårt för mig att älska mig själv"

Hittade denna länk florerande på Facebook. Klicka er in och läs den. Väldigt intressant. Ska själv kika vidare på den bloggen mera när jag har tid över.


Jag ber då & då mina pojkar att säga till/om sig sjävla att dom är bra som dom är. Att dom är underbara, kloka, fina, vackra osv. som dom är. Dom tycker det är pinsamt ibland men jag tror och hoppas det ger resultat i bättre självkänsla med tiden. För om det leder till något väldigt viktigt i slutändan är det väl ändå värt att det är lite pinsamt i början?


Hur gör ni för att stärka barnens självkänsla?
Sådana tips är aldrig fel.

3 kommentarer:

  1. Åh vilken bra blogg hon har! Mycket tänkvärda inlägg, har sparat den som favorit :) Tycker det är bra att man tänker och försöker vara medveten vad man säger/gör! Är ju inte riktigt där ännu men Shit vad mycket man vill göra för att skruttungen ska utvecklas och tycka om sig själv och att man ska ha en bra relation till varandra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var det många kloka ord! Det är nog bra att redan nu börja tänka i dom banorna, för det är inte lätt att tänka om så det blir nog lagom till Clara är stor nog;)

      Jag har fortfarande problem att lämna kommentarer på din sida, kollat upp det? Kram!

      Radera
  2. Jo har kollat på inställningar men inte hittat nå som verkar vara fel. Borde gå att lämna kommentarer fattar inte va som är problemet!

    SvaraRadera