fredag 28 maj 2010

Nyfiken i en strut

Det ringde nån från Storbritannien ikväll till mig. Hann inte svara då jag nattade barnen. Och jag är värre än Nicke nyfiken.

Började först googla vilket land det var ifrån +44, jepp Storbritannien. Hmm.. Storbritannien? Känner jag nån där? Nån som är på semester? Njaee.. Eva var just där, men är hemma igen.
Är väl inte du Peter?:) Försökte hitta hela nummret på olika sidor. Nope.

Messade 118118 men kasta pengarna i sjön för dom svarade bara att man måste ringa 118119 för att få veta nå om utlandsnummer.
Ringde 118119 men han kunde då inte heller hitta det, bara att det inte var ett av dom bluffnummrena utan verkade vara ett vanligt nummer. Mest troligt att det var från London. Enda personen jag kom och tänka på var Gunilla, en tjej som var med till Kos för typ 10 år sedan som sist jag träffade henne bodde där iaf. Men njaae, inte så troligt.

Men jag känner inte för att ringa upp det nummret på min superba engelska. Då får det vara! Här har ni nummret om ni är lika nyfikna som jag: +442071979015.

Tänk om jag har vunnit en resa? Om det handlar om nåt jobb? Eller nån bara ringt fel till fel land? I have no idea. Kanske måste ringa ändå...

Har ju skrivit alldeles för lite om Barbro på sistone. Vår underbara hund. Så här kommer ett klipp då hon försöker fly från kloklippningen.

Blev lite mörkt. Bry er inte om min röst heller.

Utställningarna har legat på hyllan, märker att hon inte tycker det är så kul, tyvärr, men ska ta och lägga nå viltspår snart, det tycker hon om.

Har drömt om möhippan min. Inser att det inte är många helger kvar som det skulle kunna vara. Men en liten fågel har viskat i mitt öra nånting. Så jag är nog er på spåret brudar! Och det var inte jag som snokade! Utan denna sk. fågel berättade nånting, utan att veta att h*n kan ha avslöjat nånting.
Är faktiskt lite halv nervös för vilket fanskap ni ska ha hittat på. Men det är bara att gilla läget;)

Kram!

1 kommentar:

  1. Hihi söt Barbro :-)
    Moa springer och gömmer sig på en gång hon hör meningen klippa klorna.

    Jag förstår att du är nyfiken. Inte varje dag de ringer från London, hehe.

    SvaraRadera