onsdag 5 maj 2010

Bostadsbyte

Är grymt sugen på att testa bostadsbyte. Ni vet när man byter bostad med någon annan i ett annat land (för det mesta) i en överrenskommen tid.
Har kikat på denna sida: http://www.sweden.homelink.org/ där man kan lägga upp egna förslag och kolla efter byten.

Fast vågar man? Vågar man lämna ut sitt hem till någon annan? Man har ju verkligen ingen aning om vad det skulle vara för personer. Det finns omdömen som man kan läsa men vi som aldrig gjort det, då vill väl ingen byta med oss? Skulle någon vela komma till vackra Stensjökullen? Man måste nog ha turen med sig.

Drömma vidare kommer jag göra iaf...

Angående Island så behöver jag inte säga nåt mer än att det var fantastiskt! Är ni sugna på att det händer lite mer i en otroligt vacker miljö så rekommenderar jag verkligen Island.

Jag har kännt att det varit skönt att inte vara så datorberoende. Därför kommer jag inte vara allt för aktiv nu, tror jag. Ni vet att det kan ändras snabbt. Men inlägg och kommentarer kommer då jag känner att jag vill/kan lägga tid på datorn...

Igår fick jag förresten lite halv-panik över bröllopet. Inte att vi ska gifta oss, men att det bara är ca. 2 månader kvar! Och mkt. ogjort känns det som.
På måndag ska vi till ev. catering-kvinnan och prata mat. På tisdag är det dags för ett andra försök att kolla brudbukett m.m. Också boka in ett bröllopsmöte med Cicci & Stefan för vidare planering.
Har även kommit på en grej som Johanna ska hjälpa mig med, men det förblir hemligt ännu..
Inhandlade förresten mina bröllopsskor på Friis Company på Island. Superläckra:) Måste bara se till att hejda mig att inte använda dom innan...

Nu ska jag mysa med mina största diamanter, barnen!

Har förresten lagt in länkar till bilder från vårt hem längre upp till höger --->

Kram/C

5 kommentarer:

  1. Helt underbart hem ni har!

    SvaraRadera
  2. Har du sett flmen Holiday? Där byter de hus, och såkart som i filmvärlden blir allt perfekt..Men ändå kanske värt att prova=) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Ingen kan i alla fall bli besviken över att få byta till sig ert hus! Fantastiskt fint har ni det! Lycka till med bröllop och bostadsbyte!

    SvaraRadera
  4. Jag hänger gärna på! Bara det är varmt och mil-långa sandstränder=) Ska försöka att hitta ngt bra kort så att du får göra tavlan, jag längtar efter att få den=) Kraam

    SvaraRadera
  5. Jag längtar så mycket tills jag får prova klänningen igen :) Nästa helg är jag i Rom men helgen därpå, passar lördag för er? Pojkarna är så välkomna dom med :)

    Stor kram

    SvaraRadera