måndag 24 maj 2010

Lediga dagar

Har varit ledig i 2 dagar och vad har jag hunnit? Inte mycket känns det som, men nån to-do grejer kan vi bocka av.

  • Kikat på logen. Och det är ju mysigare än jag kom ihåg det. Kommer bli great!
  • Fixat blommor på gården, som förövrigt regnar bort snart tror jag. Sen blir det nog fler blommor så småningom.
  • Tomas har snart grundmålat bordet och bänkarna färdigt.
  • Fixat och tänkt mera kring bröllopet.
I lördags var vi bjudna på middag hos Maria & Björn. Grymt god mat och underbart sällskap! Barnen plockade spik och skruvar på gården deras och fick en slant av Maria & Björn för det, barnarbete? Inte så farligt va? Närmare halv 11 sövde jag dom med en tur i bilen och bar in dom till storsängen så dom sov gott där. Fick mer besök i form av Peter, Kalle & Persa vid 12-tiden? Dom är ju för härliga och något högljudda ibland kan man tycka då man själv var nykter iaf.
Vid 3 tiden på natten/morgonen var vi hemma och i säng. En lång men lyckad kväll!

Söndag var vi och kika på Logen där vigsel och fest ska vara. Kommer bli jättebra! Så nu är det bara vänta till sista Maj och se hur många som anmält sig och börja planera hur vi ska ställa borden och allt. Sen blir det en tripp till IKEA för inköp av diverse grejer.

Idag har jag varit mindre effektiv, suttit vid datorn för inspiration till dukningar och dekoration. Hunnit på stan med pojkarna för att inhandla vindbyxor och regnkläder, som jag visste att vi hade nånstans, så på väg till stan ringde jag Tomas som var hemma och bad honom kolla pannrummet, för det var enda stället jag inte kollat på, och tadaa! Så fanns ju rubbet där! Perfekt! Då blev det bara en ny kepa och mössa åt Wille, stackars Kevin får ärva det mesta av Wille.
For förbi pappa, Eva och Edith (fick förresten nå jättesöta örhängen av Edith förra gången jag var ner som hon hade gjort, Tack!) hann surra lite innan vi begav oss hem, då åkte jag + Barbro till Cicci för långprommis i regnet. Ganska mysigt ändå, om det inte vore för att jag var stressad då Tomas skulle och jobba...

Väl hemma hade barnen somnat och nu sitter jag här och funderar vad man skulle ha gjort. Kom på det nu! Fortsätta photoshopa till tavlorna!

Blev förresten kontaktad av en kille (en gammal paintball lagkamrat till Tomas) som sa att dom hade en tjänst ledig och tyckte att jag skulle söka. Berättar kanske mer i framtiden men det är ju aldrig fel att bli kontaktad om jobb.

Nu göra nån nytta! Känner ni förresten att det har varit en bra dag då ni gjort nåt nyttigt? Jag kan få lite lätt ångest om jag inte gjort nåt nyttigt på en dag... Fast sånna dagar behöver man också ibland!

Nä nu måste jag ge mig..
So Long! /C

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket!Men det var verkligen på håret :) Nu är jag rätt så säker på att jag fått jobbet,men vågar ännu inte ta ut "segern" i förskott..Dom uttryckte väl sig som så att om det kändes bra för mig så skulle jobbet bli mitt,och jag sa att det kändes bra,så egentligen borde jag vara säker.Men jag avvaktar tills imorgon ;)
    Det blir isf som receptionist på Stadshotellet.Nattskift!En vecka jobbar man 5 nätter,andra veckan jobbar man 2 nätter och så varvar man så.Helt okey kan jag tycka:)
    Lundmans har inte hört av sig ÄN och det skulle som sagt ta max 3 veckor..helt sjukt så värdelösa dom är på det stället!Nu hoppas jag att dom ringer och tar för givet att jag ska jobba,så jag får neka jobb ;) Hähä!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Joho, jag känner igen det där med effektiv/oeffektiv. Igår hade jag strukturerat upp hela dagen och hips vips var det kväll, idag har jag bara gått omkring och gnällt för mig själv över hur tråååkigt jag har istället för att ta tag i och göra ngt :P
    Kul att du blev kontaktad ang jobb :)

    SvaraRadera
  3. Det var en riktigt lyckad kväll! Tack än en gång! :) Jag håller på att göra om bloggen, hade tänkt att den skulle gå i bröllopets temafärger lime och lila, men vi får se hur det blir :)
    Kramen

    SvaraRadera