torsdag 20 maj 2010

Bokklubb + grabbarna grus

Har just joinat den roligaste "bokklubben" här i byn. (Ok, finns nog inte så många fler än en?)

Är ett gäng tjejer, kvinnor, mammor, ja alltihop, som träffas och pratar om en viss bok.
Fast jag skulle nog kalla det mer "surr-klubb" då 90% av kvällen bestod av surr om allt annat än boken. Men det passar mig alldeles utmärkt! För jag är ingen bokmal egentligen, om än jag gärna skulle vara det och känna mig litterär? och duktig.

Har även hunnit bocka av krattningen på gården idag. Jag krattade en liten bit och insåg att vi skiter i resten och tar gräsklipparn och klipper bort skiten istället. Inte idag dock. Det får bli en annan dag.
Tomas har under tiden byggt/slipat klart vårt nya altanbord, ca. 5 meter långt + bänkar till det, som ska pryda altanen när vi oljat in den. Sweet! Tror faktiskt vi ska ha 2 parasoll till det bordet, skulle kunna bli lite kul:)

Grabbarna grus njuter av att springa i shorts och har i princip vänt på dygnet redan. Kan bero på att Tomas varit ledig 2 veckor och värmen verkligen gett en sommarkänslor. Wille skulle kunna gå i shorts året om. Han älskar shorts.
Eksemen som Wille har, som jag nog inte skrivit om tidigare? Även kallad "omogen hud" (ingen som vet vad det beror på, men det växer bort) dom är iaf. i princip borta nu efter vi smort med en starkare cortizon i 2 veckor + en massa mjukgörande.
Också blir det bättre på sommarn med solen o allt. Så jag tycker vi borde få en utlandsresa för att hålla eksemen borta. Eller ännu bättre, en stuga utomlands som vi kan åka och bo i under vintern, hade inte varit dumt;)

Fick en "snäll" kommentar från Kevin idag. Jag stod i bara leggins och Kevin säger; "rumpa, STOR rumpa." Fick bekräftat det jag anat...

Har även varit dålig på att lägga in bilder. Men det får dyka upp i nåt senare inlägg.

Kram/C

3 kommentarer:

  1. Så mysigt med stort bord, då får ALLA plats :-)

    Mörtgatan såg verkligen fint ut men eftersom att jag inte har körtkort(ännu) så blir det lite för långt att gå, iaf på vintern :-) Har lagt en intresseamnälan på en lägenhet på klubbgärdet som vi ska kika på. Hoppas den är ok!

    Ja det var verkligen kul på jobbet. Mycket att ta in och det kommer nog ta ett tag innan man kan slappna av på riktigt och allt bara flyter på... Längtar till nästa gång :-) Detta passade verkligen mig, mammaledig + lite jobb :-)

    SvaraRadera
  2. Nuuu är jag med igen,TACK :D hoppas du inte kände dig tvingad att bjuda in mig :P

    Du, jag tror inte du vill byta mage med mig, den är inte så snygg som man kan tro haha :P slappskinnet och gammelbristningar från första graviditeten, men ids lix inte lägga ut närbilder på sånt :)

    Vet inte om jag svarat på det där om vår renovering? Jag har tappat stinget nu när det är så varmt, villinte alls vara inne så det står rätt stilla f.t. Men vi har öppnat upp mellan 2 rum, tagit fram murstock, tagit fram ett trätak och kommer använda ett fint trägolv som ligger under det vi har nu. Blir ju såklart nya tapeter och så också :)
    Lägger upp bilder eftersom.
    Måste kolla bilder fr ert hem, ni har väl trägolv?
    Jag vart sugen på grått, har för mig att det blir snyggt. Leon vill ha mörkbrunt men jag är så rädd att man ser all lort.

    SvaraRadera
  3. Hahaha ! Ja han är bra på kommentarer den minsta gubben i huset !

    Solen är ju bara bäst för eksem...Edith har nästan inga nu när hon varit ute i värmen...suveränt !

    Tänk på när ni ska köpa parasoll att köpa ett som går att vicka åt sidan...det gjorde inte jag ( alltså tänkte på det ) när jag köpte vårt nya i veckan...och det ångrar jag väldigt mycket ! Skitsvårt att få skugga under det...

    ***
    KRAAAM EVA

    :)

    SvaraRadera