söndag 28 november 2010

Update 9.2

Julpyntet är framme, julkänslorna likaså. Eller, det går väl upp och ner. Men blir grymt mysigt med julgardiner, dukar och julstjärnor och allt vad det innebär. Längtar til granen åker in och alla klappar ska läggas där under. Men i år blir det nog inte lika stor gran som tidigare år då vi inte ska fira julen här hemma.

Nyår blir däremot här. Menyn är påbörjad, måste bara checka av med alla andra så den är Ok. Men det tror jag!

Skellefteå var grymt! Brudarna vann på BodaBorg! Vi klarade 13 av 15 rum medan killarna klarade 12 av 15 rum. Jämnt var det. Men vi hade mkt. mindre försök på respektive rum också vilket borde ge oss en extra guldstjärna;) Och Emma, vi klarade Sprängaren! :)
Mat, alkoholintag, sångtävlingar, dans, bastu, bad hann vi också med. Och frukosten på Scandic rekommenderas. Oh la la.

Här är en bild på dagiskorten som fick åka upp i myshörnet. Jag verkligen älskar den gotländska pläden vi fick i bröllopsgåva av Eva & Ante. Tack!




Igår missade vi en säkert grymt rolig 30-års fest*3. Björn, John & Jimmy firades. Hade vart kul och vara med men tyvärr går det inte alltid. Hoppas ni hade kul iaf!

Imorn är både jag och Tomas lediga. Som vanligt är man aldrig ledig på sina lediga dagar. Då är det bara beta av allt man inte hinner med annars. Idag missade vi 3-års kalaset för Lilly, så det tar vi imorn. Därefter möta Ann för julklappsfix, hade även tänkt hinna med bak och skidor och ännu mer julklappar. Har faktiskt betat av en hel del. Känns stabilt!
Ingen som vet hur man klonar sig själv?

Här har ni en som myser inne i värmen. Ute blir hon halt och tafatt i den här kylan.


Såhär snygg är hon egentligen:


På tisdag kanske det blir föreläsning av Mia Törnblom på Nolia med bl.a Linneá. Tror jag blir super! Någon som ska dit?

Nu ska Tomas pimpla på min dator. Jag? Kanske måla en tavla.

Kram!

3 kommentarer:

  1. Vars ska ni vara jul??
    Vi kommer att köra varannat år nu och i år är vi i Jävre! =)

    SvaraRadera
  2. Jadu, mest bodysar behövs tror jag! Men allt möjligt =)

    Dina grabbar då?? =)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Blev superbra med tröjan och kjolen. Precis lagom för en 30 + som jag :)
    Tack, tack för suveränt smakråd - som vanligt!

    Har aldrig varit på Boda Borg, men kanske blir en 40 års grej, när man har hunnit ha möhippa, 30 års fest med typ alla... ;)Verkar vara superkul iaf!

    Kram

    SvaraRadera