söndag 14 november 2010

Brinner för sitt jobb?

Pratade just med mamma. Hon är med Happy (tiken) på kliniken i Sunderbyn där hon ploppar ut valpar. 10 stycken verkar det vara.
Hon hade tydligen varit grön där bakom så dom hade ringt kliniken i Öjebyn, men helt sjukt så ville inte djurvårdaren(?) hjälpa dom eftersom jouren slutade kl.18.00 och klockan var då cirka 17.15. Så h*n skulle inte hinna operera innan jouren var slut!? Hur tänker man då? Inte på djurets bästa iaf.
Kurt med sitt temperament, tog över telefon, drog nån svor-ramsa och sa att dom åker till Sunderbyn istället.
Än så länge hade hon fått 2 valpar, men det verkade vara 8 sötingar till. Oj vad jag saknat valp-doften. Ska bli så mysigt och få snosa på valpar igen. Var alldeles för längesen!

Mamma & Kurt har kennel. Fast inte i så stor utsträckning längre.

Annars så har Fars dag firats både igår och idag.
Igår hos pappa, Eva & Edith i Jävre med kulinarisk middag, jättegott som alltid.

Tips!: Kika in på Evas bak/mat blogg för en massa inspiration.

Idag gav grabbarna sin pappa en fars dags present (sockar + mössa från MQ) + teckningar gjorda av dom. För att sen fortsätta till tomas mors/fars för fika där efter middagen.

Mycket gotta under helgen. Yummie!

Vad söta NI är med kommentarerna i förra inlägget. Var en rolig grej. Kanske dyker upp fler gitarr-solon med Cärål.

Någon som vill önska en låt by the way? ;)

Kram!/C

2 kommentarer:

  1. Haha Ja alltså du vet ju alltid vad du kan få spela för mig, men kanske inte passar sig här i bloggen:) Kram Vettan

    SvaraRadera
  2. Tjohoo, tur du fått mig att plinka lite gitarr igen ;) Bet i det sura äpplet och lärde mig Blinka lilla stjärna som är precis lagom svår *hihi* http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/misc/twinkle_twinkle_little_star_ver2_tab.htm

    Känner mig genast så mycket duktigare än vad jag var innan ;)I den här takten är jag redo för coola gitarrsolon lagom till jag fyller 60.

    SvaraRadera