lördag 6 november 2010

Pensionärsjävlar

Pensionärsjävlar - Vilka lirare alltså! Har ni inte sett det programmet, så se det. Grymt kul!
Måndagar kl. 22:00Kanal 5.



Efter jobbet idag blev det tacos hos mamma där barnen varit under tiden jag och Tomas jobbat/sovit. Tack Mamma! Du är en pärla!

Wille stannade kvar där för övernattning då även kusin Oskar var där.
Oj, vad han ser upp till honom. Han är alltså 4 år äldre. Undra hur det blir på några år då Oskar är "stora killen" och kanske inte vill vara med "lilla Wille". Fast Oskar är en sån snäll kille så det kanske aldrig dyker upp, och gör det det så är det "naturens gång" på nåt vis.
Wille frågade inte bara en gång när jag & Kevin skulle åka.. Sötpojen ville ha Oskar för sig själv.

Iaf. så begav sig Tomas på jobb igen medan jag och Kevin åkte och handla bl.a. lördagsgodis.
Oj, sån skillnad det är att bara vara med ett barn!
Det har vi märkt tidigare. Dom lyssnar bättre, inget "syskonkärlek", lugnare, busar inte upp varann. Så det är nog nyttigt för alla parter ibland.

Därefter följde jag & Kevin med Eva till hennes bror med familj. 2 söta pojkar som Kevin hann leka med. Men eftersom han inte sovit nån middag var vi tvungna bege oss hem vid 19.

Väl hemma på skötbordet så kastade Kevin sina armarna runt mig och sa "Jag Älskar Dig".
Däremot tänker jag mig att han inte riktigt vet innebörden i dom orden ännu. För att sen tycka det vart lite pinsamt? så det övergår till svammel och istället: "Nej, jag älskar inte dig, do (du) älskar inte mig" osv. Men gulligt låter det iaf.!

Han säger det då och då, och brukar även leka det med gubbar och dockor. "Hej Älskling" "Hej Darling" "Jag äälskar dig", låter så himla sött! Fast det är klart, oftast är det; "Jag panga dig"...
Love!

1 kommentar: