torsdag 19 april 2012

Mäklarbesök

Då har mäklarn varit här. Igår. Innan dess kom städhjälpen mamma och Anna. Vi skrubbade och städade i ca. 3 timmar! Så nu är det rent och fint. Tusen tack för hjälpen!

I alla fulla fall så hade vi mäklarbesök. Och ska vi leja mäklare så blir det hon. Men vi har inte bestämt oss på den biten ännu.
Vill ni veta vad huset värderades till? Är det dumt att skriva sånt? Jag avvaktar, kanske det dyker upp senare... Nyfikna? Ring mig istället ;)

Sen har vi hunnit med 3 huskoll, på 3 dagar. Inget är på hemnet.
Det har varit 1 besvikelse med potential om man orkat riva ut allt inomhus och börja på nytt.
Ett annat gigantiskt hus som också har potential men för mycket grannar runtom. Och då var det verkligen 3 hus runtom den lilla, enda gröna plätten man kunde vara på ute.
Och tredje var det bästa hittills. Välskött, i vår smak efter lite målning och tapetsering i vanig ordning. Ja det kändes "som hemma". MEN, jag har ju fått fnatt att jag inte vill att pojkarna går i Hortlax skolan.(Nu pratar jag inte om högstadiet) Dem har iofs. kompisar där med, så för den delen skulle det vara bra. Men har hört att det är endel bråk och tjafs där. Kan dock inte uttala mig om vilken av skolorna, finns väl fler än en?

Och endast hört gott om Bergsviken. Så Furulund, Storfors eller Bergsviken är det som lockar mest!

Sen har vi minst 3 intressenter på huset och vi har inte ens lagt ut något ännu. Tror inte vårt hus blir svårsålt. Det är riktigt fint läge och nyrenoverat. Dock är det inte så fint utan bro-taket (rasade ju i vintras), så det jobbar Tomas på.

Bollen är i rullning...

4 kommentarer:

  1. spännande ju!! ja, vad blev det värderat till? jag vet inte ens vart ni bor, i skogen va? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Vi bor i skogen;) närmare bestämt stensjökullen (blåsmark)
      Kan avslöja att det blev värderat till
      1.300 000:- :)

      Radera
  2. Spännande!!!! :)) va roligt att ni redan har så många intressenter på huset!!! Kramar

    SvaraRadera