söndag 29 april 2012

Helgen jävlat uppradat

Så fort solen skiner verkar många få mer energi. Det får jag iaf. Hur sweet som helst! Vi har grillat i dagarna 3. Och imorn blir det ännu en grillning.

Fredag hade Tomas fixat jättegod mat. Kött, pommes och bea. Våran klassiker.
Lördag grillade vi med jobbet. Och vi är lyckligt lottade att vi har vår "egna kock" Mona som har jobbat i restaurang branschen tidigare och kan det där med mat. Gott och trevligt även om jag alltid känner mig gode gammal ute på Challenge nuförtiden. Det är inte som då man själv var ung och ute i svängarna varje helg, då kände man ju i princip alla som var ute. Eller iaf. gjorde (trodde) man det väl på plats;)
Nu träffar man nån enstaka "kändis". Men med trevligt sällskap och bra musik (väldigt viktigt!) så blir det bra då man kan svänga sina lurviga på dansgolvet.
Men jag måste medge att jag hellre ser nån show, gärna med nå gamla goa låtar som alla kan sjunga med i. Närmar mig 3a 0a? Oh yes!
Idag bjöd vi fam. Löfv/Karlsson och "gammel-Karlssons" på grillat och efterrätt. Mätta och belåtna igen.
Imorn jobbar jag, sen bär det av till brorsan och Anna för att fira Valborg där. Kommer bli fullt med folk, så pojkarna lär somna gott på kvällen sen.

Ledig på tisdag. Då blir det 3:e visningen på huset. Känns väldigt konstigt då dom är här och kollar in huset. Har nog inte förstått att vi bestämt oss ännu, vilket vi har. Men de som tillslut köper huset kommer ha det förjävla bra här!

Annars så har jag hunnit vara ute och springa idag innan jag hämtade pojkarna. 40 min. intervaller. Skönt är det och jag vill bara springa mer och mer. Igår blev det halvhjärtat försök till springtur, både hund och pojkar var med (på cyklarna) men det blev inte riktigt den effektiviteten som jag tänkte mig med en hund som knappt orka oh pojkar som cyklade väldigt ojämnt.

Hejn blev ett väldigt uppradat inlägg och nu borde jag sova. Varför springer tiden alltid iväg då man har en dator framför sig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar