torsdag 19 april 2012

Fyllesvin del 2

Nämen vart är alla åsikter om förra inlägget? Jag har ändå närmare 100 besökare/dag (Ja, det skrev jag bara för att skryta, för mig är det mycket) Och ingen åsikt om man ska dricka eller inte dricka med barn i närheten?

Jaja, här kommer min åsikt. Rent spontant Nej. Jag vill absolut inte att mina barn ska se mig full. Men tycker det är helt ok att ta nån cider eller vinglas. Vilket jag iofs. inte märker av. Men såklart inget stor-galej med en massa fylla. Det får vi ha utan barn. Oftast är det dock Tomas som dricker nån öl och jag kör.
Jag klarar helt enkelt inte av att dricka när pojkarna är med, vilket är bra, inget som jag har som mål att klara av så att säga.

Samtidigt har jag varit med på olika slags galej som barn själv. Och överlevt.

Jag har en liten filosofi om fylla i olika åldrar.

  • I tonåren var det fylla varje helg. Vem halsa snabbast? Vem drack mest? Ibland kom fyllesvinet på besök.. Man betedde sig därefter. 
  • I tjugi-nånting-års-åldern till 30-40-49 års åldern nånstans?? , när barn är med i bilden, då kom(mer) hemmakvällarna. Tre-rättersmiddag med nåt vinglas i goda vänners lag.  Några 30-40-års fester där man kan slappna av utan barn med sin vän vinflaskan och andra fria föräldrar.
  • 50+ åldern då barnen flygit ur. Fest med olika jobb. Gubbsjukan florerar. Kvinnor & män festar lös som aldrig förr. Flörtar hej vilt. Dansar på bord. Tror dom är ungdomar igen.
Det är alltså, som jag ser det nu. Första delen, tonåren och sista delen, 50+-arna som är värst tycker jag. I tonåren förstår jag det, där exprimenterar man, testar, lär känna sin kropp gentemot alkoholen.
Vad gäller 50+ -arna kan jag tycka att det är en hårfin gräns det där. Mellan att vara ett riktigt fylledrägg till att bara slappna av och ha kul! Det är skillnad det!

Någon som känner igen sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar