måndag 28 maj 2012

Summer lovin

Vilken helg! Sommarn är här, eller iaf. än så länge. Jag har fotat och photoshopat. Barnen har lekt och lekt. Och Tomas har byggt och byggt.

Fredag var vi bjudna till familjen Svensson på tacos. Var allt för längesedan vi sågs. Passade på att pröva fota och testa mig fram. Det tar sig.  Tror jag. Det jobbiga är att jag börjar bli nyfiken på bättre kamera-grejer. Å sånt är inte gratis tyvärr.



Wille studsar så han nästan tappar brallorna.


Lördag hade Tomas lovat bort sig till syster sin och fortsätta hjälpa till att bygga på deras hus.
Själv skjutsade jag Wille till Max.
Slöt upp hos A med fam. Fick oss lunch där.
Bestämde dejt med Jessica och alla barnen på lekparken-havsbadet.
Vilket resulterade till 6 svettiga men nöjda barn och 2 brända och nöjda mammor.
Wille och Max hade fortfarande inte fått nog av varann, så då var det äntligen dags för den efterläntade "sleep over".
Hem och packa en liten väska för Wille, och skjutsa dit honom. Allt gick perfekt. Så nästa gång ska M få sova över hos W.

Mamma och Vera dök upp. Och då min karl hade gått från snickare till fiskare så bjöd jag och Kevin mamma och Vera på middag.
Och han är nu gullig mot lill-kusinen sin. Tror han vill ha en lillasyster;)
                                        
 Här hjälper Kevin Vera på med skorna.

Lill-snyggingen med Kevins kepa.


Storsnyggingen med flinet

Tanken var att åka ner till Vettan i Umeå i helgen. Men jag kände först att jag ville spendera tid med barnen då det inte är allt för länge till New York.
Då kom Cicci på att hon skulle åka ner lördag e.m. till söndag. Jag velade och velade. Och velade lite till. Wepp-om så skulle Wille sova borta och Tomas tyckte jag kunde köpa en kajak som var till salu i Umeå.
Ja! Okej, jag åker tänkte jag. Ringer till Cicci och möts av en klen, sjuk röst. Jaha! Då jag väl bestände mig att följa med henne ner så har hon gått och blivit sjuk från en dag till en annan. Ordentligt också. Hmpf.
Nää, då kände jag att jag inte ides åka utan henne. Så det får bli en annan helg.
Gung-eli-gung

Hur som haver så kom karln hem. Och senare fick vi grann-sällskap också. Jag tog mig t.o.m. två glas vin (de andra hann få i sig både öl och wirre) till Eurovision. Och hejja Loreen som tog hem allt med bravur! Kanske måste åka och se det nästa år. Vet då (minst) en som inte skulle banga;)

Idag har vi hållt oss i Storfors i princip hela dagen igen. En promenad med barn och hund ner till båthamnen. Och då slog det mig, att på bara några månader så kommer vi själva har promenad-avstånd dit! Nice :)

Hem och städa det sista innan morgondagen. För då är det dags för besiktning på huset vårat! Alltså vårt nuvarande. Det lär inte vara några problem, men är ju alltid spännande. Så håll tummarna!

Time for bed!


2 kommentarer:

  1. Tack!
    Ja det är helt sjukt vad fort den växer nu! Å större lär jag ju hinna bli innan september :P Räknar nästan med en massa grillat i Jävre i sommar så nog ska du hinna se mig :)

    SvaraRadera
  2. Jaa, golvet lutade så det blev inget :(:(:(

    SvaraRadera