söndag 13 maj 2012

Nu händer det grejer

Helgen började med vinkväll hos Kristina med härliga brudar. Tiden rann iväg av en massa surr. Trevligt! Det gör vi om.
Lördag hoppade Tomas ut för att jobba extra. Men på mig och grabbarna gick det ingen nöd. Först kom Pappa, Eva & Edith förbi. Och en drös med pysselgrejer hade dom med sig. Så nu har det pysslats i dagarna 2. Tusen tack! Sen dök en kompis åt Wille upp och därefter kom Kerstin, Ann, S & T.

Kvällen spenderades hela familjen med "Den försvunna diamanten" (bland det bästa sällskapsspelet! Och jag vann!;) och "Pictionary Junior".
Grabbarna fick själva rita och gissa på varandras alster. Riktigt duktiga är dom! Nu är det ju inte så svåra ord, men jag tycker det är grymt kul och se hur dom tänker och hur dom ritar de olika orden.

Sen fastnade jag i Adobe Illustrator. Så jag jobbar på en ny header till bloggen. Men blir frustrerad då jag egentligen inte kan programmet! Skitjobbigt då man inte förstår vad eller hur man ska göra. Så om någon är väldigt haj på Adobe Illustrator därute, hojta så tar jag gärna en kurs eller sju!

Idag har vi jobbat på huset. Ja, jag har ju en grymt duktig karl som vill att det ska vara så fint som möjligt då blivande köparna tar över. Själv tycker jag bara att vi ska göra det största projekten, så som brotaket som rasade in. Så nu är den så gott som färdig. Ett varv till med det där helvetes-målande. Nope, gillar inte att måla. Inte hus och sånt iaf. Men fint blir det.
Jag ska och är väldigt glad över att jag har en duktig karl, men ibland måste jag nästan tvinga honom att ta en paus. Lyx-problem va?

Men som sagt, nu händer det grejer på vår hus-front! Imorn blir det (läs Tomas) dags att prata med banken om lite funderingar. Vi har funderat och diskuterat och räknat på ett hus som vi kikat på 2 ggr. Men som vi i sånna fall kommer att bygga om en hel del. Och då menar jag typ allt inomhus + bro/altan. Det vi inte behöver göra denna gång är att bygga ut då det är nog stort. Phew!

Så mest troligt blir det att börja om från början, igen. Kolla kök, toa, walk in closet(!!!:)) tapeter, golv osv.
Känns både skrämmande och roligt.


Har även hunnit köra en egen "agilityträning" idag med Barbro. Och kul tyckte hon det var, eller gott eftersom jag hade både kött och bacon som belöning;)
Pojkarna tog fram en sådan blå tunnel i tyg som var perfekt att träna henne att gå/krypa igenom. Sen använde jag våra vinbärsbuskar som "zick-zack pinnar".  Vår inbyggda brunn fick agera "bord" som hon skulle hoppa upp på och tunneln blev även den ett hinder. Oj, vad jag kan sakna tiden då vi var några stycken som for och träna lydnad i ridhuset på grans. Nu blir det bara lite (väldigt lite) sådan träning hemma/på promenader. Men tanten kan minsann! Och alert var hon idag. Det är kul!
Hennes pappa är en finsk Bullmastiff som vägde kring 86 kg om jag inte minns helt fel. Och han har jag sett film då han körde just agility.


Grabbarna har idag gjort "salladen" helt själva till middagen. Det blev en salig blandning vill jag lova, men självklart var ju jag och Tomas tvugna att prov-smaka. Och de lilla jag smaka var helt ok. Med tanke på att Kevins såg mer ut som en soppa med diverse grejer och Willes nån sorts blandning med frukt sallad.



Imorn efter jobbet åker jag direkt till fina Maria. Det bjuds på middag och sen blir det planering, surr, planering inför New York resan! Wiihoo!

Orka ni läsa ända hit? Congratulations! Ni vinner en heldag med mig! ;)

5 kommentarer:

  1. Den heldagen jag fick för att ha läst allt vill jag ha 26:e maj;) Spännande med allt nytt som händer! Kram

    SvaraRadera
  2. Yay! En heldag :) återkommer med datum hehe å va spännande med "huset"!!!

    SvaraRadera
  3. jihoo då vann jag också en heldag :D

    SvaraRadera
  4. Sweet! När tar vi den? :D

    SvaraRadera
  5. Men sweet vilka roliga dagar om jag får umgås med alla er! Bestäm dag ni!

    SvaraRadera