onsdag 30 maj 2012

Pinsamt

Jag och grabbarna har gjort stan idag. Köpt examenskläder åt dom (ifall jag inte skulle hitta nå i new york, vilket jag såklart inte ens tror) men ville säkerhetsställa att vi har färdiga outfits så det är färdigt.
Och även fotbollsskor och benskydd till Wille då han börjar fotboll på söndag. I Storfors faktiskt. Så hinner han lära känna lite fler barn där innan hösten:)

Mamma dök upp på stan och sen även Anna och Vera. God lunch innan vi begav hos hem för att sen skjutsa Wille på fritidsfest.
Carina och Clara dök upp då Carina hade lite klänning-panik inför ett bröllop dom ska på i helgen.
Den kvinnan är grym på många vis! På ett positivt sätt såklart!
Men nu menar jag att hon fött barn för nästan 6 månader sedan och det syns inte. Grymt jobbat tjejen!

Begav oss sedan till Ann & Co. Och därefter förbi ett hus vi fått tips om ska bli till salu.

Ni märker att jag varit ledig idag va?

Nu till det pinsamma.
Jag och pojkarna är på väg till bilen i stan för att åka hem.
Jag går i andra tankar och snappar tillslut upp, sådär i bakgrunden, att Kevin säger nåt man inte borde säga. Han skrattar och pekar på en, ptja vad ska vi tro, 8-10-månaders? baby i en sittvagn. (ingen aning om åldern stämmer, hann knappt se barnet själv)

Och det han säger är: "titta! En tjockis." Och ett svamligt skratt efteråt.
Vilket jag inser att han upprepat ett fåtal gånger innan jag hörde honom...

Oh lord! Trodde inte mina öron!
Jag klämmer åt handen hans som jag håller i, stannar honom och förklarar att så säger man inte, osv.
Han märkte att Det blev fel och jag hoppas inte mamman hörde nåt.
Och barnet (som förövrigt inte ens var tjock, men rund om kinderna som typ alla barn är i den åldern) var så pass liten att han inte förstår det, tack o lov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar