tisdag 15 maj 2012

Ska man vara fin får man lida pin!?

Alltså nåt är på tok med mina ögon. Så fort jag varit ute en stund så börjar det svida och rinna i ögonen.

Jag har mina aningar.
Antingen:

1. Limmet från fransarna tål jag inte. Om det då blåser i ögonen så "ångan" från limmet gör att det svider?

2. Jag har tappat så mkt av mina egna fransar så dem skyddar inte nog mkt för vinden?

3. Eller så har jag gått och blivit pollen-allergisk!? Vilket jag aldrig i mitt liv varit tidigare! Så det godtar jag icket!

Men det är skitjobbigt. Bara att gå från gallerian till parkeringen så svider och rinner ögonen och jag ser ut som att man gnuggat en gul lök i ögonen. Typ. Lite kryddat. Men bara lite.

Angående fransarna så är det grymt skönt att bara kliva upp och inte behöva måla dom. Men jag har pillat och saknar att kunna gnugga ögonen riktigt ordentligt så man ser små prickar flyga omkring.
Så är det när jag har lösnaglar (gelé) också. Älskar det för det är grymt snyggt! Men jag kan ju för tusan inte ens torka mig i arslet ordentligt. Så det är skönt att ta bort dem också.
Men vad säger man, ska man vara fin får man lida pin?

Har för övrigt varit hos fina Kristina idag och fixat håret igen. Denna gång en jämn fin brun färg i hela håret förutom topparna som fick sig en ljusare nyans.
Nice!

4 kommentarer:

  1. Kan vara väderomslaget som gör att dina ögon är så känsliga. Min morfar (jag vill dock inte jämföra dina ögon med en 80-årings;) har droppar som han droppar, just p.g.a att han är så känslig när det blåser eller är sol ute. Går det inte över för dig så sök ögonläkare! Men jag antar och hoppas bara att det är något banalt :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh, ja jag verkar vara känslig för solen också, ska kolla upp det om det inte blir bättre! Tack för tipset! :) Kram!

      Radera
  2. men hallå, jag har ju haft mina gelenaglar i typ drygt 5 år och jag kan torka mig i arslet hur bra som helst :P du borde ge dom en chans, det är ju så himla snyggt med långa naglar :P

    ha det bra!! /vettans kompis emma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja så farligt är det inte. Man vänjer ju sig;) Men det är ändå en skön känsla att ta av dom;)

      Radera