söndag 20 maj 2012

Spännande

I fredagskväll kom bästa Eva hit. Hon har flyttat hem igen och jag tycker det är underbart!:)
Vi hann surra, promenera med Barbro, surra, se komedin american pie-reunion och surra.

Lördag blev det mer surr. Linnea tog ett bra initiativ till att starta upp tjejmiddagar igen. Vi kör parvis och jag och Carina började. En gång per månad. 9 brudar.

Vi lagade:
Förrätt: bröd med (kan inte stava till osten;) honung och tomat.

Varmrätt: lax inlindad i folie med en massa rotfrukter och matlagningsvin. Skötte sig själv enkelt i ugnen.

Efterrätt: jappmousse med grädde och hallon.

Lite spel, en massa intressanta samtalsämnen och grymt trevligt folk förgyllde den kvällen. Längtar redan till nästa gång. Så många kloka tjejer och ord.

Idag ska jag dra med mig grabbarna på hundutställningen i sjulnäs. Mamma ska ställa. Själv ställer jag inte Barbro längre. Men kan sakna spänningen då vi skulle in i ringen och få bedömningen. Men hon trivs bättre utanför ringen.

Imorgon blir spännande för främst Wille! Han och jag ska hälsa på hans blivande klass i bergsviken. Jag tror och hoppas allt känns bra på plats.

Nu! Iväg och spana in snygga hundar!

Bild lånad av Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar