måndag 4 juni 2012

Tji fick hon!

Oh Yes! Sikken skön känsla att haffa en snattare. Jepp, faktiskt. Jag och Kicki har haft lite action på jobbet idag. Vi har agerat spanare/förföljare till väktaren kom.

Två tjejer (vet precis vilka de är nu) i 20-års åldern.
Den ena var lugn och sansad när väktaren tog henne utanför Scorett. Den andra sprang, och jag följde efter henne. Ut ur gallerian, tappade bort henne, funderade vilken väg skulle jag själv ha tagit om jag var henne? Jo, bakom närmaste vägg, alltså bakom Cinderella. Yes. Där stod hon, men sprang iväg så fort hon såg mig.
Tyvärr tappade jag bort henne igen när jag mitt i allt skulle fota henne med mobilen(?!Tyckte det var en smart grej just då) Men som sagt, vi, polisen och väktare vet vem hon är.

Polisen kom och förhörde den andra tjejen som väktaren tog. Hon hade grejer på sig för 1800:- från 4 olika butiker. Undra då hur mycket den andra tjejen hade på sig..

Detta innebär stöld. Och "fina" dagsböter för henne. Det lönar sig inte att snatta!

1 kommentar:

  1. Var det som en film ?? Med jakten. Bra jobbat // Eva

    SvaraRadera