söndag 24 juni 2012

Midsommar & snart mäklarbesök

Lite bilder från Midsommar. Eller iaf. på dagen. På kvällen glömdes kameran bort i allt middagsätande och sällskapsspelande.
Vi började dagen med lunch hos svärföräldrarna. Dukat bord ute i varma solen, de gånger den ville kika fram vill säga. Grymt gott och trevligt i vanlig ordning.
Jag har haft tur. Man kan ju inte välja svärföräldrar eller svägerska hur man vill. (Det blir ju som baklänges) Dem följer liksom med på ett hörn som ni vet. Men hade man kunnat välja så hade jag utan tvekan valt fam. Karlsson iaf. också hade Tomas fått "följa med på ett hörn". Dem är underbara!

Klicka för större bilder
Familjen Karlssons!


Coola grabbar med vattenpistoler

Coola grabbar igen

Snygg-wille


Snygg-Kevin

Familjen Karlsson

Hoppelihopp!
 Då vi hade sån spänst i kroppen så hoppade vi ur bild då och då. Men jag tycker ändå dom blev himlansch härliga!
Hoppelihopp igen!

Sedan bar det iväg till familjen Svensson. Skattjakt åt barnen. En drös med god mat och onyttigheter. Och 3 olika sällskapsspel avslutade kvällen.
Tomas skulle upp 5 lördag för 12-timmars jobb. Jag hade chansen att ta ett glas vin eller två. Men icket. Suget fanns inte?!
Idag däremot, fick jag ett fest-sug! Men det gick över lika fort då jag insåg att det finns en hel del att göra hemma och Tomas jobbar 12-timmars fm imorn också.. Tror det är solen som lockar till ett vinglas eller två?

Vi har ju en hel del att stå i innan tisdag. För då, då ni! Då kommer mäklarn hit och fotar vårt hus.
Men jag kan fortfarande vela litegrann. Det är så otroligt vackert här! Och grannarna är super.
Och speciellt när man städar och donar och fixar iordning som aldrig förr, då jäklarns blir man köpsugen på sitt egna hus! :P

Så idag har jag rensat och rensat. Sommarstugan, loftet, toan, Kevins rum. Imorn blir det fortsätta med Willes rum och sen fixa lite fina blommor till gården. Så alla arbetssugna får gärna komma och joina och hjälpa så bjuder jag på nå lunch/middag! ;) Speciellt vad gäller trädgården, för jag är tafatt där. Tyvärr.

Sen måste jag skryta över min far. Jag är stolt över honom. Igår begav han sig till Spanien för att gå pilgrimsfärden! Alldeles själv. 77 mil! De ni! Jag vill också. Här kan man följa honom på sin vandring.

Säger som honom: Hasta luego amigos!

1 kommentar:

  1. Coolt av din pappa! Åh spännande me mäklaren, hoppas på kanonbilder :) Ja å Clara kanske tittarförbi men gröna gröna fingrar existerar inte på mina händer heller :/ så vet int om ja bidrar me så mycket :) kram

    SvaraRadera