onsdag 27 juni 2012

Älskade Barbro

I söndags hittade jag en stor knöl på Barbro. Lika stor som min hand. Den sitter under ena armbågen mer mot första "nippeln".
Ringde veterinär i måndags, men den veterinären går aldrig få tag på verkar det som, tyvärr, eftersom han är duktig och det bästa är att han kommer hem till en. Så då ringde jag distriktveterinärerna idag. Klockan 12 var Tomas där med henne (jag jobbade)
Hon visste inte vad det var på rak arm, mjölkstockning? (hon blev skendräktig när jag var i New York) En smäll på muskeln?
Plötsligt fick veterinären ett akutfall med nån kalv som ville ut ur kossan, så hon hann inte kolla färdigt henne.
Ny tid ska bokas.

Ingen feber och hon verkar inte ha ont tack och lov.
Som vanligt har jag använt min vän Google, och det är på gott och ont.

Juvertumör läste jag om, men då borde knölen inte ha kommit så hastigt?!

Kände mig lugnare då veterinären verkade lugn iaf. Så vi får se vad det är. Aldrig kul då man inte vet vad det beror på...

På bilden syns knappt knölen, men den finns där.

Älskade Barbro!

2 kommentarer:

  1. Ååhh Barbro! Håller tummarna att det är ofarligt! Ge en klappoch puss från mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fått ny tid på djurkliniken för ultraljud. Vet. trodde det var nå hormonrubbningar angående fläckarna på sidan, så ska dom kolla knölen också, vilket hon trodde berodde på att hon slagit sig på muskeln. Men hon var itne säker. Så nästa fredag får vi veta.
      Jo, hoppas det inte är nå allvarligt=/

      ses ikväll! Kram

      Radera