torsdag 9 december 2010

Tro är att icke veta?

Ledig dag idag. Har tagit hand om stortvätten i badrummet & städat. Skönt eftersom jag jobbar hela helgen. Tanken var att åka förbi Johanna och lilla Alma, men dom är inte allt för pigga så det fick vi lov att skjuta upp=/

Istället blev det främmande av Alexandra med pojkar, trevligt, trevligt:)
Har även hunnit på Bönhuset där det var sångträning för barnen inför en julfest på söndag. Fast det lär inte bli nån julfest för oss på söndag eftersom jag jobbar. Tror inte Tomas är så sugen att åka dit.

På tal om tro. Jag är inte troende, på något. Jo, jag tror på mig själv. Men jag har ingen religiös tro. Jag är ateist helt enkelt.
Sen har jag absolut inget emot de som är troende, såklart. Har träffat fler och fler de senaste åren och alla är ju ett gäng trevliga gla´skitar! Dom verkar nöjd med livet. Skönt!

Ibland önskar jag att jag trodde på någon/något. För min 30, 40, 50, 60, 70-års kris kommer inte vara lätt då jag är väldigt rädd för döden. Jag vill inte bara försvinna och inte kunna ha koll på mina barn=/ Tänk så skönt att tro att man vaknar upp som ett djur, eller blir en ängel som kan övervaka sina nära och kära.
Ok, det kanske jag tror lite på. Eller iaf. hoppas på, att Micke är en ängel som kikar ner på oss. Och ja, i början pratade jag med honom som om han var en ängel, det var iaf. ett bra sätt att bearbeta det hela på. (Bearbeta? jag söker nåt annat ord som jag inte kommer på...)

Nä, nu ska jag inte bli så djup. Hinner inte.
Snabbare uppdatering:

Imorn blir det lunch med söta Maria innan jobbet, på lyktan (Cissi, ser du-lyktan, vad rekommenderar du?;)
Lördag vankas jobb och därefter middagsbjudning här hemma.
Söndag jobb.

Och NU måste jag leta fram Willes fjolårs pepparkaksdräkt som dom ska ha imorn på dagis. Hoppas han kan ha den även detta år. Annars får det bli den förkrympta tomtedräkten= lite shorts-stuk och upprullade armar, det blir väl läckert? (får skylla på arbetsskada med upprullade armar) Han ska ju bara ha det en liten stund...


Avslutar med en bild på några av dom bästa brudarna som finns...Oh yes, me included...

1 kommentar:

  1. Haha, jag ska också dit på lunch, vi kanske syns! =) Ta dagens imorrn: Tacogratängen är grym..annars är Caesar-salladen med kyckling den godaste i världen!! =)

    Kraaaaaam! =)

    SvaraRadera