söndag 12 december 2010

Kay Pollak - att välja glädje

Tänkvärt. Utdrag ur boken.

Mina tankar om andra människor är meddelanden till mig - om mig själv.
"Det jag ser i en människa är ett resultat av ett val jag gör. Någon annan kan välja att se något annat om samma människa. Allt jag ser är ett resultat av mina tankar. Jag ser det jag önskar se."
I Varje möte med en annan människa kan jag få reda på något om mig själv.
"Inget som jag får reda på om mig själv kan skada mig. Det kan bara berika mig."

Djupt? Jo, men väldigt sant om man tänker efter.

Gårkvällen spenderades med middag, lite rödtjut (endast 2 glas för min del då jag inte lärt mig dricka rödvin ännu) efterrätt & godis . Tillsammans med Johan & Sanna här hemma. Grymt trevligt om jag får säga det själv!

Idag var det jobb, därefter var vi bjudna på köttsoppa hos mamma & Kurt. Tack!:) Välbehövligt!
Valparna är ju bara så bedårande! 4 veckor idag och dom springer och busar redan. Fast så stabila på småbenen är dom inte ännu. Ser mer ut som en blandning mellan en kalv på grönbete & Bambi på hal is med noll koll på benen. Sötnosar!

Ledig imorn. Det enda jag planerat in är att surra av mig med Cicci en sväng. Var alldeles för länge sedan. Sen kanske jag & barnen våldgästar Johanna & Alma om dom är hemma?
Kalla men vackra Stensjökullen

Wille har varit svullen i ögonen, så det ska kollas upp. Får se hur han verkar imorn. Kanske finns det nån allergi i kroppen? =/
Här har vi 2 söta tomtar. By the way så har vi dragit ner på julkorten i år. Så vi har faktiskt bara skickat till släkten. Men vi önskar ju såklart alla andra en God Jul också!

Fråga: Vet ni vad Kevin gör?

Svar: Han har just lärt sig blunda med ett öga... ;)

Här är ett fint alster made by Kevin:

Det är "En häst som hoppla Pålle och Iiahahahaha" enligt konstnären själv.

Jag som velar i tanken att lägga ner bloggen helt och när jag väl bloggar blir det ena noveller. Så det kan gå!
Kram! /C

5 kommentarer:

  1. Nej nej! Inte gå i dom tankarna :-)

    Hahaa så söta! Och helst blink blink bilden. Barn kan verkligen förgylla ens dag :-)

    SvaraRadera
  2. haha ja uppdaterade just!!!
    här är det stilla... alldeles för stilla...

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  4. Tror jag har läst den boken för länge sedan och den är verkligen tänkvärd!

    Tycker du har så fina bilder på familjen!
    Det är ingenting som går att beställa ;)?

    kram och god jul!
    //Petra

    SvaraRadera