söndag 20 juni 2010

SEMESTER!

Oh Yes! Happy days! Semestern är ett faktum. Första semesterdagen är här. I regn, of course, just för att det är min första semesterdag.

Gårkvällen spenderades med jobbarkompisarna, först lite möte sen grillfest och Singstar. Däremot begav jag mig hem då resterande drog ut på puben. Så rolig var jag.
Och hade jag vetat hur jävla dyrt! Det skulle vara att ta taxi hem så hade jag hellre promenera i regnet eller sovit hos mamma i stan än åkt hem. Vill ni veta hur jälva buschigt vi bor? Tydligen 592:- fucking spänn!!!! Förtår ni hur insane det är? För 20 min. bilresa. Så jävla sjukt. Aldrig mer taxi hem. Jag påpeka detta så han stängde ändå av lite tidigare.
Nog har vi åkt taxi hem förr, och då har vi hamna på 350:- och 420:- Men nästan 600:- är ju som sagt, helt sjukt!

Sen att jag knappt kunde somna p.g.a hostan gjorde inte det hela bättre. Men alltid skönt att sova hemma.

Nå roligt att skriva är att Kevin iaf. hemma, börjat använda bara kalsonger. Ibland händer det olycka på olycka men en gång kom han ihåg att ropa "pinka" och sprang på pottan där han pinkade:) Stolt mamma!

Veckan som kommer är planerad till viss del. Idag ska Wille på kalas. Imorn ska jag och Anna på IKEA för lite bröllopsinhandlingar. Tis-Ons. åker Tomas med jobbet på möte. Tors. har Tomas klipptid. Fredag Midsommar med svägerskan o co. Lördag mini midsommar med Cicci o co??

Sen bär det av till Lycksele Mån-ons! :) Med Lindbergs-familjen och Erikssons familjen, kommer bli great! Hoppas bara på finväder.

Ska planera in en bröllops-pysselkväll också. Har beställt en massa från olika ställen nu, så längtar till vi får allt.

Här kommer bild på skönheterna:

So Long! /C

6 kommentarer:

  1. Fyyyy fan så jävulst dyrt!!! Helt sjukt!

    Nu är det nära till the day!! Det är också helt sjukt! =)

    Bara att säga till om du behöver hjälp med något!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Shiiit va dyrt!!! Du skulle ha ringt så hade vi kört hem dig :) Skööönt me semester! Lyllo dig! Vi hörs sen!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fy fasen så dyrt! Fast jag är inte förvånad. Är nog dyrt bara att åka till oss från stan...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt trevligt igår, men öl spelet var nog inget för mig. Det blev endast vatten på krogen, haha :-)

    Fan så jäkla dyrt det är med taxi här i Piteå. Min resa gick på 140kr och det är ca 3km. Helt sjukt. I Kiruna kostar taxin alltid 100kr om man nu inte ska åka en lääängre bit men aldrig att det hade gått på 600kr, aldrig!

    Skönt med semester iaf, hoppas ni får njuta av fint väder nu. Usch och blä för regn och kyla!

    SvaraRadera
  5. Oj! Det sved i plånkan kan tänkas. (Skumt ändå, det kostar ca 220,- till Piteå - Kallax.) Skönt med semester, hoppas att du får pusta ut och njuta av sommaren - och att det blir fint väder i Norrland. Här var det jättefint väder idag, bränt mig i ansiktet(igen). Förstår inte vad det är med min hy nuförtiden, den har blivit så känslig efter graviditeten...kram

    SvaraRadera
  6. men shit så dyrt!
    njut nu av semestern, kram :)

    SvaraRadera