tisdag 1 juni 2010

Möhippan

Det är med blandade känslor möhippan är över. Nervositeten för vad dom skulle ha hittat på för djävulskap samtidigt så grymt roligt som det var så känns det tråkigt att det inte ska hända igen.

Iaf. så råkade ju mormor säga att min älskade Vettan var hemma igen från Umeå. Detta sa hon fredagen innan. Det var då jag insåg att det måste betyda att möhippan är dagen efter. Eftersom Vettan bor i Umeå och hör ju självklart av sig när hon kommer hem.

Natten till lördag fick jag ett sms av Sandra (chefen) att larmet på jobbet hade tjorvat så hon skulle komma in och fixa det under lördagen. Det har tjorvat endel så jag tänkte inte så mkt. mer på det.

När jag gick från parkeringen (jag öppnade butiken) mot jobbet hann jag fundera OM det var idag, NÄR det skulle ske. Tänkte att dom skulle komma in och kidnappa mig på f.m. nån gång.
Satt upp gallret. Och var på väg längst in i butiken där man tänder lyset när jag blir överraskad av ett skrikande gäng med papperspåsar på huvudet. IIIIIIIiiiiiihhhhhh!!! + några skutt senare inser jag att det är brudarna! Hällwittes vad dom skrämde mig! Och njöt av det tror jag dom gjorde hela bunten;P
Dom hade stått och väntat i över 30 minuter i provrummen för att skrämma livet ur mig. Och dom lyckades. Benen vart darriga och jag insåg att jag inte är nån av Charlies Änglar.

Alla bilder är lånade av Cissi då jag inte har hunnit få några ännu.

Med en papperspåse på huvudet utan att få se nåt i bilen åkte vi iväg i olika bilar.



När vi kom fram hörde jag "brum-brum".
Det var dags för rally! Yiihaa!

Fick champagne och drog på mig en läcker byxdress.

Dom tycker nog jag hade passat bättre i en sån här bil och bana där man FÅR köra rally...
Nu var inte jag chaffis, utan fick agera "läs-kartare" som jag så fint fick ur mig. Jag menade ju självklart kartläsare. Svinkul var det!! Och jag skulle gärna börja köra detta om man hade haft tid till det.

Därefter var det dags för ombyte.
Såhär söt fick jag vara:

Med rosa klänning, vingar, Hello Kitty-tiara och en "trollstav". Snajsigt va?
Sen bar det av mot Max för lunch.
Efter ett ärevarv i rondellen, utan bil, var det dags för utmaningar.

Fick en massa olika kuvert med olika utmaningar. Fick utmana en av brudarna tills jag vann utmaningen och kunde få nästa ledtråd. Skulle även berätta något minne om varje ställe.
  • Ställe där vi brukade äta efter vi varit ut. (Sunes)
    Utmaning: Sifferminne.
  • Ställe där vi brukade hänga då vi inte tog oss in på puben. (Åhlens-trappen)
    Utmaning-Halsning (Jag cider/öl - utmanarna-vatten. Schysst va!?)
  • Ställe vi brukade fråga folk om dom kunde köpa ut cigg/lättöl. (Tio till tolv)
    Utmaning- Fick 50:- och skulle få nån att köpa ut ett paket cigg. Fixade det på första kille som kom förbi. (Ok, en jag vet vem det är också, så lite tur hade jag)
  • Ställe där vi brukade pissa utanför pentryt. (Trappen/garaget där under)
    Utmaning: Trycka vatten ur schampoo-flaska och träffa en plastmugg.
  • Ställe som var i kärlekens tecken. (Lustgården of course)


Sen var det dags för fika på DelMar i Gallerian.
Där fick jag måla en tavla om hur jag trodde vårat liv skulle vara om 8 år. Jag målade en strand, vårt hus på pelare, en ö med palm. Tomas som fiskade, jag solade, Wille seglad, Kevin lekte med en boll med Barbro och vår lilla flicka lekte i sanden.

Då fick jag fler utmaningar. Skulle fråga en man, kvinna, flicka, barn och en snygging av motsatt kön om dom hade nån önskning och ta bild på dom. Alla ställde upp som jag frågade.


Sen sa dom att vi skulle gå bakom Cinderella, gav mig en öl?cider? som jag skulle halsa för att jag skulle behöva det!? för nästa utmaning.

Nästa utmaning var att jag skulle få 10:- för varje tvättrådslapp jag fick klippa av på kalsongerna på karlar, pojkar, män. Ja, motsatt kön såklart. För att köpa kvällens outfit.
And so I did.


Denna karl missförstod mig först, han knäppte upp byxorna och drog fram kalsongerna och trodde jag skulle klippa i dom. Haha.

Fick ihop 120:- så på 12 pers. fick jag klippa av lappen. Hittade en läcker klänning på rea på VILA för 99:-.
Därefter var det dags för nästa grej. Fullspäckat? Oh Yes, men kul! :)
Nu skulle vi svettas hela bunten. Power Afro Dance!

Riktigt kul men svettigt!
Sen var det dags att bege sig till kvällens ställe. Idas hyrlokal uti hon. Med kök, "allrum", dusch och bastu.
Efter en uppfräschning var det dags för grillning och därefter fortsatte partyt med en massa frågor (mycket barnförbjudet) Nostalgi-trippar och lite sång.
Utgång på Challenge med VIP (smita förbi kön) och dans inne.
Sen begav jag, Cicci, Vettan, Eva & Linda oss till "Hotell Kvarnbäcken". En trött men supernöjd Carola somnade gott efter en otroligt roligt dag! Söndag morron vaknade jag konstigt nog gode pigg, halv 10 slog jag upp mina två blå, lite senare väntade "Hotell-frukost" a la Mimmi.
Möhippan var inte riktigt slut än. Dom hade bokat bio kl. 15 på söndagen för att se kanske det bästa ever: Sex And The City 2! Oj vad jag älskar den serien/filmerna. Och även denna! Känns tråkigt att det mest troligt är slut med brudarna...
Sen blev det middag på Ängeln och därefter hej då kram till Vettan som skulle bege sig hem till Umeå igen.

Fick även nåt som betyder väldigt mycket för mig. Ett häfte ungefär som "mina vänner" böckerna man hade när man var liten. Där alla som varit med under kvällen skrev ner olika saker om sig själva, minnen med mig m.m. Det värmde verkligen i hjärtat att få den.

Tusen, tusen och åter tusen tack för allt!
Ni ska veta hur mycket ni alla tjejer betyder för mig! Ni gjorde min möhippa till en oförglömlig dag! Älskar er!
Och bara så ni vet så har ni lagt ribban.... ;)

7 kommentarer:

  1. vilken fantastisk underbar möhippa! :D

    SvaraRadera
  2. Jag har ju fått rapporter från Cissi fram till afrodansen men ni verkar ha haft lika kul sen också ! Härligt härligt, för det är ju en dag att minnas...

    ***

    KRAAAM EVA

    :)

    SvaraRadera
  3. Oj så bra att du hade skoj!! =) Härligt!!

    Ha det bra, kraaaam! =)

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du hade roligt! Det var jättekul att få va med, synd bara att jag missade större delen av dagen/natten. Tack för din fina kommentar på bloggen, jätte gulligt av dig! :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. ååhhhh jag kan nog tala för alla vi som var med! SJUKT roligt, du bjöd verkligen på dig själv ;) Puss

    SvaraRadera
  7. Ohhh, vad man önskar att man varit med, ni verkar ha haft riktigt skoj!=) Gud va jag skrattade när jag läste att mannen knäppte upp byxorna och trodde att du skulle klippa i kalsongerna..haha!!!Stor kramen till dig!

    SvaraRadera