tisdag 8 juni 2010

Blandad kompott

Dagarna springer iväg. Jag har faktiskt bara 10 jobbdagar kvar till semester! Funderar på att ändra det till 8 jobbdagar, midsommarveckan jobbar jag bara 2 dagar, då kan jag ju lika gärna vara ledig då?

Idag har jag varit mer effektiv. Jag och pojkarna drog till "backen-stan". Alltså Dollar, lantmanna osv. Där vi inte lyckades göra så mycket mer än att slösa lite pengar. Köpte bl.a ett jättegulligt set med äggkopp, mugg, assiett och skål med en typ av Bambi på. Ett set åt dom var till grabbarna.
Hittade denna bild när jag googlade, så inte min bild eg. Har för mig det såg ut såhär, orkar inte gå och kolla.

För endast 50:- för 2-pack. Tyckte jag var bra pris. Även en del "pyssel-grejer" så som gem, gummiband, ny sax m.m. Så pysseltokiga Wille kan pyssla ännu mera.

Vi har även varit och grattat Ronny, brorsan, som fyllde 30 igår. Han fick ett par stövlar med stålhätta som han önskat sig.

Jag och brorsan för typ 7 år sedan, enligt datumet.
En av många Böle-fester man hunnit med.

Sen har jag ett litet problem. Eller I-landsproblem. Vet inte vilken tapet vi ska välja till Kevins rum.

Har hittat 2 favoriter. En av dom har jag varit inne på länge då vi skulle göra Willes rum, det är denna:

Som fondvägg alltså.

Men sen hittade jag även den här på denna blogg

Hoppas det var Ok att låna bilden och länka till henne.
Vet inte vilket "märke" det är på denna tapet. Nån som vet?
Det knäppa med att ha "lösenord" är ju att dom som jag skriver hos men som inte är inbjudna inte kan skriva tillbaka.
Hmm.. Får se hur jag ska göra med det. Men samtidigt har det blivit ganska skönt att veta vilka ni är som läser. För tidigare märkte man ju att det kunde vara vem som helst, antingen bara för att uppdatera sig, eller för att snoka. Sen spelar det inte mig nån roll.


Ikväll har jag varit på "bokavslutning" med ett härligt gäng tjejer. Surströmming stod på menyn, dock blev det lax istället för min del. Faktiskt riktigt gott!


På lördag vankas bröllop för Linneá och David. Kommer bli underbart! Och då är det alltså bara 1 månad kvar till vårat. Oj,oj. Har endel att stå i.

Jessica, en av tavlorna är färdig, den på Diya. Då är det bara Beyla kvar. Konturerna är gjorda, ska bara måla den också. När man väntar på nåt gott.... Hoppas jag ;)

Nu ska jag tamejtusan mysa med karln min som jag inte sett så mycket av på sistone!
Kram!

6 kommentarer:

  1. Halloj!!
    Vad spännande med tavlorna men känn ingen brådska. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
    Det bästa med tavlorna är nog att få åka upp och hämta dem och då även träffa er...det är alldeles för sällan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hon går på Axet.Däremot ska hon var i Bergsviken i sommar(jour) och sen till vintern ska Axet flytta där Ängen är,tyvärr.Dom har en sån himla fin gård och fina lokaler där dom håller till nu med får utanför och en koja dit dom brukar göra utflykter.
    Går deras kusiner på Axet?Isf vad heter dom?Alla barn är så söta där =)

    Men nästa gång ni kör förbi så tycker jag att ni ska stanna till om ni har tid =)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snygga tapeter!
    Ser inte riktigt, men antingen är det Marimekko (har en sån gardin till Elis rum) eller så är det Karin mannerståls mönster..Men jag gissar Marimekko.

    Vilken underbar möhippa du verkar ha haft!
    Snart är det väl dagen D va? Så spännande:)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skit snygga tapeter! Den första hade nog jag valt, men sååå svårt :-)

    SvaraRadera
  5. Lilleman som är så tokig i allt vad bollar heter kanske skulle ha nåt sånt på väggen...det kan man ju inreda hur mycket som helst på !

    ***

    KRAAAM EVA

    :)

    SvaraRadera
  6. Jadu, vi är lite si och så med huset just nu. Förmodligen kommer vi sälja, men det kan dröja nåt år också;) Näe, men vi trivs ju jättebra och har inte hittat nåt annat hus vi vill ha heller. Just nu avvaktar vi bara kan man väl säga;)

    SvaraRadera