söndag 15 juli 2012

Piss dag

Nope, inte pga vädret denna gång. Solen har ju t.o.m. värmt lite idag. Utan jag har bara haft en allmänt nere dag. Kännt mig ensam, slö och deprimerad.
Men nu är jag fit for fight igen!

 Tomas jobbar igen en vecka, kanske jag sticker till Kikkejaure med pojkarna och hunden och bara är. Men jag har ju blivit så svamligt rädd för björnar i skogen eller mördare. Måste nog möta skräcken i vit-ögat och åka.
Har en drös med bilder från Storforsen & klubbenstugan. Här kommer bild på mina ögonstenar:




Hur går det med träningen då!?Jaani, plankan körde jag sist några sekunder på jobb-festen förra lördagen. En del av dansen.
På klubben stugan åt vi mkt. Men rörde oss desto mer. Hade man inget att göra, så tog man en promenad. Eller sprang bakom Kevin som tränar cykla. Eller promenerade till havs för att leka i lekparken. Eller promenad på stranden för att det var så nice. Och promenad med barn och hund i skogarna. Eller boll-lekar på tennisplan. Tränade pricksäkerheten med pilkastning eller gevärskjutning. Tränade hjärnan med kortspel och sällskapsspel.
En kväll blev det mer seriös tennis mot Eva. (jag vann. Viktig anm.!) Andra kvällen en 2 timmars paddling tur med kajaken och tredje kväll paintballträning.
Nu är jag tillbaka med promenad med hund. Tänk om man alltid hade den tiden som då man är på en stuga och inte måste röja och städa hela dagarna. Känns som att det lätt blir sånna dagar när man är hemma och likförbannat ser det ut som att man inte städat på veckor.
Jag sa till min svägerska, att nästa år, då jäklar, då är det mig som folk möter joggandes på stranden vid vattnet!



Jag har knarkat destination.se idag. Jag jobbar PDOL veckan, sen ledig 2 veckor igen. Då vill jag hinna utomlands 1 vecka med familjen! Men nu när det är så pissigt väder hemma, så kostar ju resorna multum. Inga fynd här inte! Jäkla resebolag som bara tänker helt rätt och vill tjäna pengar.

Husandet då? Så här mkt. trafik har det nog aldrig varit på Stensjökullen;) Det är bilar som kör vääldigt långsamt förbi. Och det är ju bra. Sen får vi se hur allt slutar. Tänk om det inte är en enda anmäld till visningen!? Snopet det skulle vara. Blir och ringa så fort mäklarn är tillbaka från semestern.

Nu ska jag skrämma upp mig ännu mer med en skräckis. Go Natt!

3 kommentarer:

  1. Tjejmilen med mig nästa år? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen, blev ju inte i år=/ Men vi har pratat om tjejmilen i New York till våren;)

      Radera