måndag 30 januari 2012

Fitness

Som sagt, min egna utmaning. Att börja träna igen.

Jag insåg nämligen att jag inte är 18 år längre. Jag insåg att jag kan inte äta chips varje kväll utan att bredda på mig. Jag insåg även att jag vill inte förfalla mera. Jag insåg att jag vill bli piggare och få bättre kondis. Jag insåg att vad jag behöver är en spark i röven! Till att börja med iaf. Så jag surfade in på mammafitness.se och punga ut 990 spänn för 35 dagars personlig träning via internet.

Så f.r.o.m. 1 mars smäller det! Fram till dess kan jag äta vad jag vill.

Första veckan kommer jag registrera allt jag äter, och då menar jag allt. Andra veckan kommer jag få kostråd (Oh my!) detta kommer bli väldigt intressant, men även det svåraste eftersom jag som sagt är van att äta precis vad jag vill. Jag tycker inte om grönsaker, så detta ska ändras, försöka ändras iaf.
Under 3:e veckan kommer träningsupplägget. Jag har skrivit att jag gärna tränar hemma, eftersom tiden inte räcker till så mycket gymträning om jag ska hinna se barnen nåt.

Jag är väldigt inspirerad och fascinerad över denna Olga som är Sveriges främsta(?) mammafitness. Hon har själv 5(!) barn men ser ut som en 18-åring i kroppen. Hon hade inte tränat något själv före 30 års ålder men fick nog efter 3:e barnet att vara överviktig och bestämde sig att göra nåt åt det. And so she did, ordentligt!
Det är även samma kvinna som just nu är tränare i Biggest Loser Sverige.

Och kan hon så kan jag med!:)
Jag är inte ute efter att gå ner en massa i vikt, för det behöver jag inte. Men energin och fastheten man får av all träning är jag ute efter.

Kanske lägger jag upp en före-och efter-bild. Men den kommer nog inte förrän jag fått till "efter-bilden" någorlunda;) Först då kan jag bjuda på före-bilden också.

Jag är laddad!

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Yes Yes! Fortsätt heja på mig när jag väl ska köra igång, då kan jag behöva det ;)

      Radera
  2. Ja började igår! Har oxå tänkt en före och efter bild men kommer när efter bilden är grym ;) Har ju en hel del gravidkilon som ska bort! Men känner oxå att det viktigaste är att få kondisen och musklerna tillbaka så man orkar mer och känner sig piggare :D Kul att du börjat blogga igen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Go girl!!! Älskar din inställning! Jag har nyss satt upp ett delmål och ett stoppdatum. Kommer att ha 7 veckor på mig att klara mitt mål och jag är grymt peppad :) Har du tid med en lunch i veckan? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men you go girl själv! Hejja så duktig! :)
      Jao! En lunch vill jag gärna boka in, men tiderna närmsta tiden såg tungt ut, återkommer :)
      kram!

      Radera
    2. Ja, återkom gärna!! Jag mailar mitt lösenord då bloggen är redo för öppning. Va söt du är! :)) vi hörs snart! Kram!

      Radera
  4. Spännande de där lät. Hoppas vi får läsa här hur de går :)
    Heja!

    SvaraRadera
  5. heja så himla bra idé häjn kommer ju bli succe , sommaren 2012 wiiiiii

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Ingen återvändo! Är less på min bleka, slappa kropp. Nu jädrar! :))

      Radera